English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

مکان یابی سایت‌های پسماند باید بصورت تخصصی باشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در مکان‌یابی سایت پسماند، توسعه شعر و فاصله شهر با سایت باید در نظر گرفته شود.

مکان یابی سایت‌های پسماند باید بصورت تخصصی باشد
به گزارش خبرگزاری موج

، بعد از ظهر امروز چهل و هفتمین نشست کارگروه ملی پسماند به ریاست علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

ارائه گزارش مدیریت پسماندهای استان آذربایجان شرقی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست این استان و گزارش اقدام طرح مدیریت اجتماعی پسماند(ماپ) با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد توسط معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، دستورجلسه‌های این نشست بودند.

در این نشست، علی سلاجقه پس از شنیدن ارائه گزارش شرایط پسماند استان آذربایجان شرقی توسط مدیرکل محیط زیست این استان اظهار داشت: از نظر زمین‌شناسی، جنس خاک‌های تبریز مارنی است و الوانی دارد که بسیار حساس هستند. لذا برای ایجاد هر گونه سایت پسماندی، از نظر زمین‌شناسی باید دقت زیادی شود.

وی بیان کرد: در عین حال که کمپکت و ژئوممبران انجام می‌شود، اگر نشت اتفاق بیفتد، به دنبال آن انحلال نیز اتفاق می‌افتد، لذا از نظر مکان‌یابی باید دقت زیادی شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه، سطوح مارنی پوشش گیاهی بسیار ناچیزی دارد، گفت: با توجه به جنس خاک، فرونشست‌های احتمالی نیز باید در نظر گرفته شود. البته با اقداماتی که انجام شده و زیرساخت‌ها رعایت شده است، اتفاقی نمی‌افتد.

سلاجقه تاکید کرد: در مکان‌یابی سایت پسماند، توسعه شعر و فاصله شهر با سایت باید در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه