English

رییس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در گفت و گو با خبرگزاری موج:

گواهینامه رانندگان موتورسیکلت یک روزه و با پرداخت یک سوم هزینه صادر می‌شود

رییس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا از صدور گواهینامه یک روزه به رانندگان موتورسیکلت و با پرداخت یک سوم هزینه فعلی در طرح صدور گواهینامه یک روزه به دارندگان موتورسیکلت خبر داد.

گواهینامه رانندگان موتورسیکلت یک روزه و با پرداخت یک سوم هزینه صادر می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

 ، دارندگان موتورسیکلت در طرح یک روزه صدور گواهینامه که طرحی از سوی راهنمایی و رانندگی فراجاست، این امکان را پیدا می‌کنند تا با صرف مدت زمان کمتر و پرداخت هزینه‌ای معادل 570 هزار تومان که معادل یک سوم هزینه‌ای است که برای صدور گواهینامه در آموزشگاه‌های رانندگی پرداخت می‌کنند نسبت به دریافت گواهینامه موتورسیکلت خود اقدام کنند. 

به گفته رییس مرکز صدور گواهینامه راهور این طرح دائمی نیست و فرصتی است برای افرادی تا یک روزه نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کنند. 

در همین رابطه، سرهنگ احمد کرمی اسد رییس مرکز صدور گواهینامه راهور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج در خصوص صدور گواهینامه برای دارندگان موتورسیکلت با اعلام اینکه هم‌اینک در کشور بالغ بر 6 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه تردد دارند از اجرای طرح یک روزه صدور گواهینامه برای این دسته از مخاطبان خبر داد. 

رییس مرکز صدور گواهینامه راهور ادامه داد: در کشور بالغ بر 200 آموزشگاه موتورسیکلت وجود دارد که متقاضیان برای دریافت گواهینامه خود با پرداخت مبلغی معادل یک میلیون و 600 هزار تومان متناسب با نرخ مصوب کمیسیون صنعت و معدن همان شهرستان و در یک دوره چندماهه بعد از طی مراحل و پذیرش در مراحل آزمون، گواهینامه را دریافت می‌کردند. پلیس راهور فراجا به منظور تسهیل برای این دسته از افراد طرح صدور گواهینامه یک روزه برای دارندگان موتورسیکلت را مصوب و اجرایی کرده است. 

به گفته این مقام مسئول در پلیس راهور فراجا، هم اینک این طرح در 20 استان کشور و با مشارکت 76 آموزشگاه در حال اجرایی شدن است. 

 

بیشتر بخوانید:

گواهینامه دو زبانه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

 

کرمی اسد افزود: متقاضیان با مراجعه به پلت فرم آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان،ثبت نام می‌کنند و سیستم به شکل هوشمند نسبت به احراز هویت متقاضی اقدام می‌کند. وقتی هویت متقاضی احراز شد باید اطلاعات موتورسیکلت خود را ثبت کند. بعداز ثبت‌نام پیامکی به افراد ارسال می‌شود که وضعیت موتورسیکلت در بازه زمانی 24 ساعت به اطلاع آنها خواهد رسید که در طی این مدت، اصالت موتورسیلکت از سوی پلیس بررسی و اعلام نتیجه خواهد شد. 

وی توضیح داد: متقاضیان می‌توانند با پرداخت 570 هزار تومان به جای یک میلیون و 600 هزار تومان در سیستم به نزدیک‌ترین آموزشگاه مراجعه کنند و با اخذ نوبت در فرآیند کنترل سلامت جسمی، آزمون مهارت سنجی قرار بگیرند. آزمون شفاهی و آزمون عملی از سوی نیروی پلیس از متقاضیان گرفته می شود. 

به گفته وی، در این طرح که از تیرماه امسال آغاز شده است بیش از 95 درصد در آزمون های نظری و 96 درصد در آزمون عملی پذیرفته شدند. 

کرمی‌اسد افزود: هم اکنون در استان تهران در دو مرکز این طرح اجرایی شده است و در برنامه است تا طی هفته آینده تعداد مراکز به 10 عدد ارتقا یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه