English

صید ماهی در خزر ممنوع !

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی از جمله صید ماهی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز چهارشنبه تا اوایل وقت فردا پنجشنبه، ناامن اعلام کرده است.

صید ماهی در خزر ممنوع !
به گزارش خبرگزاری موج

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲.۵ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد که بیشینه سرعت باد تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۸ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

هواشناسی برای ۱۸ استان هشدار نارنجی صادر کرد

 

غرق شدن قایق ها و شناورهای کوچک، احتمال غرق شدن شناورهای متوسط و صید کیلکا، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بندرگاه ها را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار دریایی عنوان کرد.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی دریایی خود نیز هرگونه فعالیت شناورهای کوچک متوسط و همچنین شناورهای صیادی را ممنوع اعلام کرد و نسبت به هرگونه فعالیت های بندری هشدار و بر لزوم مراقبت در تمام فعالیت های مرتبط تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه