English

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

در صورت تصویب قانون الزام اسناد رسمی، اسناد عادی و سفته باطل نمی شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک به ایرانیان اطمینان می دهد که در صورت تصویب قانون الزام اسناد رسمی اموال غیر منقول، اسناد عادی و سفته باطل نمی شود.

در صورت تصویب قانون الزام اسناد رسمی، اسناد عادی و سفته باطل نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص پیشنهاد «الزام تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول» در مجمع تشخیص مصلحت نظام به شورای عالی قضایی گفت. بابایی در این دیدار با اشاره به مطالب ضد و نقیضی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در خصوص این پیشنهاد دست به دست می شود و موجب تشویش اذهان عمومی شده است، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب این قانون به صاحبان اسناد عادی و سفته فرصت مناسب و کافی برای تبدیل آنها به اسناد رسمی داده می شود، گفت: علاوه بر این، هیچ شرطی برای ابطال یا سلب مالکیت فوری دارندگان فعلی وجود ندارد.

وی به شهروندان توصیه کرد از هرگونه معامله با اسناد عادی و سفته در خصوص اموال غیرمنقول خودداری کنند زیرا اکثر دعاوی حقوقی و کیفری املاک و اراضی در مراجع قضایی مربوط به این اسناد است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ابراز امیدواری کرد: با تصویب این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظام حقوقی و قضایی در حوزه اسناد رسمی متحول شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه