English

جشنواره و نمایشگاه مشترک گردشگری ایران و ترکمنستان؛

معرفی صنایع دستی، غذاها و موسیقی آیینی دو کشور

شرکت‌های گردشگری ایرانی و ترکمنی به همراه فعالان صنایع دستی دو کشور در جشنواره و نمایشگاهی آکادمی دولتی هنرهای عشق آباد حضور پیدا کرده تا خدمات خود را معرفی کنند.

معرفی صنایع دستی، غذاها و موسیقی آیینی دو کشور

به گزارش خبرگزاری موج، در سالن نمایشگاهی آکادمی دولتی هنرهای عشق آباد، شرکت‌های گردشگری ایرانی و ترکمنی همراه با فعالان صنایع دستی از دو کشور، در جشنواره و نمایشگاهی که به صورت مشترک و با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان برگزار شده بود، حضور داشتند. هدف این حضور، معرفی خدمات این شرکت‌ها بود.

در این جشنواره مشترک، شرکت‌هایی در زمینه توریسم سلامت، فرش دستباف، دست‌بافت های داری و بیمارستانی در بهشهر و فروش محصولات صنایع دستی از شهرهای خراسان رضوی، مازندران، نائین و دیگر شهرها حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه این برنامه، علی مجتبی بهبهانی سفیر جدید ایران در ترکمنستان، در اولین بازدید خود سری به غرفه‌ها و نمایشگاه زد و با محصولات صنایع دستی ایرانی و شرکت‌های گردشگری ترکمنستان آشنا شد. وی در این مراسم از دست اندرکاران این برنامه، به ویژه رایزنی فرهنگی، تقدیر کرد. همچنین، وی دیداری با معاون گردشگری وزارت فرهنگ ترکمنستان نیز داشت.

در این جشنواره، علاوه بر نمایش محصولات صنایع دستی ایرانی، محصولات صنایع دستی ترکمنستان نیز به نمایش گذاشته شده بود. همچنین طرف ترکمنی نیز به تبلیغ تورهای گردشگری و جاذبه‌های کشور خود با نمایش لباس‌ها و عرضه محصولات تبلیغاتی می‌پرداخت.

علاوه بر این، گروه‌های موسیقی سنتی ایران و ترکمنستان در جشنواره برنامه‌های مختلفی را برگزار کردند. یک گروه موسیقی ایرانی در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرده و رقص‌های آئینی استان‌های خراسان رضوی، لرستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه را اجرا کرد. سپس گروه موسیقی ترکمنی نیز برنامه رقص و آواز خود را داشت.

گروه موسیقی ایرانی همچنین قرار است در طول جشنواره در سالن سینما وطن نیز برنامه‌های اجرا کند.

در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از غذاها و دسرهای سنتی دو کشور برگزار شده بود. برخی از این غذاها مشترک بودند و این موضوع نظر دانشجویان و زبان آموزان حاضر در جشنواره و نمایشگاه را جلب کرد. همچنین، زیورآلات سنتی سنگین ترکمن‌ها نیز توجه ایرانی‌ها را جلب کرد.

این برنامه در راستای همکاری دو کشور ایران و ترکمنستان و تقویت روابط دوستی بین دو ملت انجام شد. همچنین، قرار است ترکمن‌ها در روزهای آینده به ایران سفر کنند و هفته فرهنگی در اصفهان برگزار کنند.

به گفته نوید رسولی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان، روزانه حدود ۲۰۰ نفر برای خرید، درمان و سیاحت به ایران می‌آیند. برگزاری چنین برنامه‌هایی به شناخت دو کشور و ارتباط عمیق‌تر کمک خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه