English

دبیر ستاد حقوق بشر:

ایران بی اعتباری ساز وکارهای حقوق بشر در رژیم صهیونیستی را افشا کرد

کاظم غریب آبادی معاون قضایی قوه قضائیه روز سه شنبه در نشستی که توسط پژوهشکده قوه قضائیه در تهران برگزار شد، از «طوفان الاقصی» 16 مهر که سلطه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت، تمجید کرد.

ایران بی اعتباری ساز وکارهای حقوق بشر در رژیم صهیونیستی را افشا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نشست «بررسی ابعاد فاجعه انسانی غزه از منظر حقوق بین الملل» 16 مهرماه با همکاری پژوهشکده قوه قضائیه و نمایندگان جهاد اسلامی و حماس، مسئولان، حقوقدانان، حقوقدانان و اساتید دانشگاه، توجه به ابعاد گسترده طوفان الاقصی را باید مورد توجه قرار داد. وی گفت: این عملیات باعث فروپاشی هیمنه تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی و حمایت کشورهای غربی شد و ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد.

غریب آبادی در ادامه علت واکنش وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی و اشتیاق سیاستمداران غربی برای سفر به سرزمین های اشغالی را قدرت نیروهای مقاومت و نگرانی از سرنوشت رژیم صهیونیستی عنوان کرد. وی در ادامه تصریح کرد: این شکست برای رژیم صهیونیستی ناشی از نیروهایی بود که سال ها در محاصره بودند و از نظر تعداد و تجهیزات به هیچ وجه قابل مقایسه با ارتش صهیونیستی نیستند.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین خاطرنشان کرد: این عملیات یک شبه انجام نشد، بلکه ریشه در جنایات مستمر رژیم صهیونیستی دارد. رژیم صهیونیستی 75 سال اشغال کرد و در این مدت کشورهای غربی از این رژیم حمایت کردند. بسیاری از سازمان های بین المللی نیز با سکوت خود از اشغال این رژیم حمایت کردند. این اشغال 7 میلیون آواره، 100 هزار شهید، صدها هزار مجروح و اقدامات مختلف دیگر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و فلسطین از جمله محاصره همه جانبه و ... را به همراه داشته است. حماسه 7 اکتبر را آفرید.

غریب آبادی تاکید کرد: آنچه در حال وقوع است جنگ نابرابری بین رژیم اشغالگر و فلسطین است. وی ادامه داد: ما شاهد جنگ رژیم اشغالگر علیه مردم بیگناه غزه هستیم. در این صورت مردم فلسطین حق دفاع مشروع دارند نه رژیم اشغالگر و متجاوز». وی در ادامه تصریح کرد: درخواست خویشتن داری از هر دو طرف این ماجرا درست نیست زیرا یک طرف قضیه مردم تحت اشغال و طرف دیگر رژیم اشغالگر هستند. در اینجا قضیه متفاوت است و چارچوب تحلیل باید اصلاح شود. چنین مواضعی کاملا سیاسی و در حمایت از رژیم صهیونیستی است. هیچ تعادلی در هر دو طرف این موضوع وجود ندارد.»

غریب آبادی با اشاره به اینکه پیروزی مقاومت باعث نمی شود جنایات رژیم صهیونیستی را نادیده بگیریم، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در جنایتکاری خود هیچ تفاوتی قائل نیست. بیش از نیمی از شهدای فلسطینی زن و کودک هستند. روش های مقاومت و رژیم صهیونیستی در این نبرد نابرابر یکسان نیست. مقاومت به اصول اسلامی و انسانی احترام می گذارد.» وی در ادامه به نتایج جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه در 22 روز گذشته اشاره کرد و گفت: این جنایت بسیار بزرگ است.

غریب آبادی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با وجود کشتار عظیم به موفقیتی دست نیافت. آنها حتی نمی توانستند روی زمین پیشروی کنند. این باعث دیوانه شدن رژیم صهیونیستی شد. یک رژیم غیرمنطقی باید کنترل شود و جنایات آن متوقف شود. ضمن ستایش حماسه مقاومت، به دنبال پیگیری هستیم...»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه