English

رئیس سازمان محیط زیست:

جهت احیای جنگل‌های زاگرس خواستار همکاری فائو هستیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با دستیار مدیر کل فائو ابراز داشت: با توجه به شرایط نامطلوب جنگل‌های زاگرس به دلیل کمبود آب و آفاتی که به این جنگل هجوم آورده‌اند، از فائو انتظار داریم که در این زمینه به ما کمک کند.

جهت احیای جنگل‌های زاگرس خواستار همکاری فائو هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، علی سلاجقه در حاشیه دومین روز اجلاس مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار با عبدالحکیم الوائر - دستیار مدیر کل فائو-  دیدار و گفت‌ و گو کردند.

معاون رئیس جمهوری در این دیدار اظهارکرد: حفظ محیط زیست ، حفظ حیات است و ما امنیت غذایی و امنیت حیات را جدای از یکدیگر نمی‌دانیم.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیم، شرایط برای تهیه غذا دشوارتر شده است و امیدواریم غذای سالم در اختیار همه قرار بگیرد و تعداد بیشتری از جمعیت بشر زیر خط فقر نروند. از فائو انتظار داریم تا با تدبیر مناسب از طریق کشاورزی، صنعت و ... کمک کند تا غذای مورد نیاز مردم جهان تامین شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: با توجه به شرایط نامطلوب جنگل‌های زاگرس به دلیل کمبود آب و آفاتی که به این جنگل هجوم آورده‌اند، از فائو انتظار داریم که در این رابطه به ما کمک کند چراکه تغییر اقلیم در جنگل‌های زاگرس به‌شدت مشکل‌ساز شده و پوشش گیاهی این منطقه در حال دگریسی است.

سلاجقه همچنین از فائو خواست تا با برای کاهش استفاده از سموم و کودها و حمایت بیشتر از ائتلاف گرد و غبار تلاش کند.

در ادامه دیدار، الوائر ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری این اجلاس بسیار مهم گفت: زمان بسیار خوبی برای جمع‌آوری همه کشورها بود و از شما بابت اینکه اهمیت زیادی به مسئله گرد و غبار می‌دهید، متشکرم. از نظر من این نشست فرصت بسیار خوبی برای اتحاد همه کشورها بود و انتظار دارم که از این به بعد بازدیدهای بیشتری را از کشور شما داشته باشم.

وی تأکید کرد: ایران فرهنگ غنی و تجربه‌های خوبی در خصوص کشاورزی، صنعت و ... دارد که می‌تواند کشورهای جهان را از آن بهره‌مند کند. امیدواریم که این همکاری‌ها در ایران و سایر کشورها شکل بگیرد.

دستیار مدیر کل فائو  با اشاره به درخواست‌های سلاجقه برای کمک به ائتلاف گرد و غبار و کاهش استفاده از سموم و کودها در تولید غذا گفت: فائو تمام تلاش خود را در جهت تحقق این دو خواسته شما می‌کند و به شما قول می‌دهم که در دو سال آینده فائو بهتری را خواهید دید.

وی همچنین بر اهمیت اجرای استراتژی و برنامه اقدام ائتلاف برای بسیج منابع، اراده سیاسی و تقویت همکاری‌های جهانی تاکید کرد و همکاری‌های بین‌المللی را لازمه کاهش منشا و تأثیر توفان‌های گرد و غبار بر مردم، جوامع و اقتصاد آن‌ها دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه