English

رئیس سازمان محیط زیست:

گوزن زرد ایرانی از معرض خطر نجات پیدا می‌کند/نشست بین‌المللی گرد و غبار ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران برگزار می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست گفت: نشست بین‌المللی گرد و غبار ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران برگزار می‌شود.

گوزن زرد ایرانی از معرض خطر نجات پیدا می‌کند/نشست بین‌المللی گرد و غبار ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: درباره منشاء داخلی گرد و غبار و آنچه در اطراف تهران و کرج اتفاق افتاده، دستگاه‌های مختلف درحال انجام ماموریت‌هایشان هستند.

وی افزود: یکی از مواردی که به عنوان یک کار بین‌المللی و در تراز عالی انجام می‌شود برگزاری نشست بین‌المللی گرد و غبار است که در ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران برگزار می‌شود و بسیار مهم است.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: بعد از نشست سال قبل که نشست منطقه‌ای محیط زیست کشورهای همسایه بود سازمان ملل کشور ایران را به عنوان میزبان نشست بین‌المللی انتخاب کرد. این نشست اگر در تراز روسا یا وزیران برگزار شود حتما دستاوردهای خیلی خوبی خواهد داشت.

سلاجقه ادامه داد: همچنین خصوصی‌سازی یا واگذاری امور به مردم مخصوصا در زمینه تکثیر گونه‌های در معرض خطر یا انقراض را در دستور کار داریم که اخیرا هم شنیدید گوزن زرد ایرانی در قالب یک طرح خصوصی که در استان لرستان انجام شد، متولد شده و خوشبختانه این گونه هم از معرض خطر ان‌شاالله نجات پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: در امر مسائل مربوط به پسماند نشست خیلی خوبی با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها داشتیم. همچنین در زمینه استفاده اتوبوس، تاکسی و موتور برقی در بسیاری استان‌ها ظرفیت خیلی خوبی ایجاد می‌شود که در بعد آلایندگی صنعتی منابع متحرک در کشور وضعیت مناسبی در پیش خواهد داشت.

رئیس سازمان محیط زیست درباره وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: آخرین تحول، ورود پساب تصفیه‌خانه شهر تبریز است که در خرداد افتتاح می‌شود. روندی که الان ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از دو سد وارد دریاچه می‌شود، مناسب است. وزارت نیرو هم قول داده در زمان و مکان مناسب سقف‌آبه را مرتب تحویل دهد. 

سلاجقه یادآور شد: نشست اخیری که ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول داشت مصوبات عالی داشت و حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری دیده شد که به روند احیای دریاچه ارومیه کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه