English

معاون سازمان محیط زیست:

توسعه پایدار نباید منجر به تخریب محیط زیست شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش نظارتی این سازمان برای واحدهای صنعتی، گفت: توسعه پایدار نباید به هیچ عنوان منجر به تخریب محیط زیست شود.

توسعه پایدار نباید منجر به تخریب محیط زیست شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ایرج حشمتی در مراسم راه اندازی پروژه فیلتر پرس باطله در معدن مس انجرد شهرستان اهر، با اشاره به شعار سال و اهمیت توسعه کیفی صنایع در رشد تولید و مهار تورم، افزود: توسعه باید منطبق بر اصول علمی و پایدار باشد که بر چهار رکن اساسی شامل اقتصاد، محیط زیست، نظم اجتماعی و در نهایت پایمال نشدن حقوق نسل های آینده استوار است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست بر پروژه های مشمول ارزیابی نظارت جدی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس این سازمان به پروژه هایی که مشمول ارزیابی زیست محیط هستند، سه نوع نظارت در قالب قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا اعمال می کند که این نظارت ها به خاطر حفظ حقوق شهروندی با دقت و حساسیت وافری به انجام می رسد.

حشمتی تبیین و تشریح اصل ۵۰ قانون اساسی را لازمه گفتمان سازی برای حفظ و حراست از محیط زیست دانست و ادامه داد: این اصل یکی از مترقی ترین اصو ل‌ قانون اساسی است که تصریح می کند: در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می شود.

وی یادآور شد: این اصل یعنی موضوع حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نیست بلکه همه آحاد و اقشار مردم در این موضوع باید نقش آفرینی کنند از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است.

حشمتی از اینکه بیشتر مردم و مسئولان محیط زیست را با بخش دوم این قانون می شناسند و به بخش اول که حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی می دانند توجه ویژه ای نمی شود، ابراز تاسف کرد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح و راه اندازی پروژه فیلتر پرس باطله شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل ( مس انجرد) که با هدف حذف باطله تر، در راستای حفاظت از محیط زیست اجرایی شد، اضافه کرد: بازیابی حداکثری آب، عدم استفاده از مواد شیمیایی و افزایش بهره وری تصفیه پساب کارخانه از اهداف مهم این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی