English

سردیس دکتر ضیاالدین زندیان رونمایی شد/ پزشکان عزیز با شما حالمان خوب است

صبح امروز از سردیس دکتر ضیاالدین زندیان همزمان با یکم شهریور روز پزشک مقابل بیمارستان فارابی رونمایی شد.

سردیس دکتر ضیاالدین زندیان رونمایی شد/ پزشکان عزیز با شما حالمان خوب است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی با بیان اینکه  روز پزشک بهانه‌ خوبی شد تا یادی کنیم از چهره‌های ماندگار پزشکی کشورمان همچون دکتر ضیاالدین یزدیان که بنیانگذار انحراف چشم کودکان هستند، گفت: در بخش کوکان بیمارستان فارابی که روزانه صدها کودک برای معاینه و مشکلات چشمی مراجعه می‌کنند و به همت دکتر یزدیان معالجه می‌شوند.


وی افزود:  دکتر یزدیان یکی از مفاخر کشور به‌شمار می‌رود، از این رو ما معتقدیم که هنرهای حجمی باید کمک کند تا چهره‌هایی که مردم آنها را نمی‌شناسند، معرفی شوند.


مدیرعامل زیباسازی شهر تهران، در ادامه بیان داشت: در این چند روز که خبر رونمایی سردیس دکتر یزدیان در رسانه‌ها منتشر شد برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمد که ایشان چه کسی هستند، در واقع این مراسم بهانه خوبی شد تا چهره‌های ماندگار پزشکی به جامعه معرفی شوند.


وی با بیان اینکه این تندیس برای قدردانی از زحمات جامعه پزشکی کشور است، گفت: این اثر هم که در مقابل ورودی بیمارستان فارابی نصب شد، جنس آن از فایبرگلاس و پتینه‌های برنز است.


وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات سازمان زیباسازی شهر، افزود: برای روز پزشک یک پویشی با عنوان 《پزشکان عزیز با شما حالمان خوب است》 در راستای تقدیر از پزشکان راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین نصب بیلبوردها و بنرها در مقابل بیمارستان‌های شهر نیز از دیگر اقدامات است.


صیادی، در خصوص نصب سردیس‌های دیگر در سطح شهر گفت: تعداد قابل توجهی سردیس وجود دارد که برخی از آنها داخل محوطه‌ها و برخی دیگر در اماکن عمومی نصب خواهد شد. در واقع موضوع سردیس‌سازی و نصب آنها در سازمان زیبا سازی به‌صورت جریانی مستمر ادامه خواهد داشت.


وی اظهار داشت: هنرهای حجمی اصولا با درخواست و سفارش مستقیم و مسابقه که موصوع استعداد یابی و پرورش هم در نظر گرفته می‌شود و تلاش ما این است که از هر دو روش استفاده شود.

گفتنی است، دکتر ضیاالدین یزدیان، استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او متولد ۱۳۲۸ یزد است. ورود به دانشگاه تهران در سال 1346 و با درجه تخصص چشم پزشکی در سال ۵۷ فارغ التحصیل گردید.
این پزشک حاذق دوره فلوشیپ چشم پزشکی اطفال و استرابیسم را در بخشNoorden Professor Von در آمریکا گذراندند. در سال 65 بخش استرابیسم بیمارستان فارابی را دایر کرد و افق جدیدی در درمان جراحی و طبی استرابیسم و بویژه معاینه اطفال گشود.

همچنین راه را برای تربیت فلوهای این رشته باز نمود. از دیگر افتخارات و فعالیت های او برگزاری سمینار های لوچی های چشم، عضویت هیئت بورد تخصصی چشم، مقالات متعدد علمی و عضویت در انجمن ها و اکادمی در رشته چشم در ایران و جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه