English

وزیر بهداشت:

افزایش مراجعات ۱۰ درصدی بیماران قلبی و فشارخون/ مراکز درمانی تعطیل نیستند

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از افزایش ۱۰ درصدی بیماران قلبی عروقی و فشارخون در ماموریت های اورژانس خبر داد.

افزایش مراجعات ۱۰ درصدی بیماران قلبی و فشارخون/ مراکز درمانی تعطیل نیستند

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام عین‌اللهی، در حاشیه نشست قرارگاه بهداشت و درمان اربعین، گفت: متأسفانه آمار اورژانس کشور، از افزایش ۱۰ درصدی مراجعات بیماران قلبی عروقی و فشارخون در چند روز گذشته حکایت دارد.

وزیر بهداشت از هموطنان به ویژه سالمندان، افرادی که بیماری‌های خاص دارند و همچنین، کودکان؛ درخواست کرد در این روزها کمتر از خانه خارج شوند و مراقب گرمازدگی باشند.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به مصوبه تعطیلی روزهای آخر هفته، امیدواریم کمتر با موارد گرمازدگی مواجه شویم.

وزیر بهداشت گفت: در تعطیلات پیش رو، تمامی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و…، در آماده باش هستند و تعطیلی ندارند.

وی در ادامه به جزئیات نخستین نشست کمیته بهداشت و درمان اربعین پرداخت و افزود: در کنترل بهداشتی و درمانی ویژه اربعین امسال باید تلاش‌ها در راستای پیشگیری از گرمازدگی و مشکلات پس از آن باشد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت مدیریت دارو و تجهیزات در اربعین، ادامه داد: باید گروه‌های مشخص با فرماندهی بخش‌های درمانی و بهداشتی در نظر گرفته شود و هر کسی در حوزه سلامت نقشی دارد باید ذیل یک فرماندهی واحد عمل کند.

عین اللهی افزود: تشکیل یک ستاد ویژه ایام اربعین ضروری است و باید در خدمت رسانی و اطلاع رسانی به جامعه، سرعت عمل وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی، مسئول هر بخش از پایانه‌های مرزی هستند و با مسئولان بهداشت عراق و حشد الشعبی نیز نشست‌های مشترک داشته ایم، اما بخش مهم فعالیت، در مرزها است، زیرا در کشور عراق ازدحام بیشتر است، همچنین می‌توانیم از مراکز درمانی عراق هم استفاده کنیم.

عین اللهی همچنین از آماده باش تمامی کادر درمان و بهداشت مناطق مرزی در ایام اربعین خبر داد و گفت: حتی فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و درمانی در ایام اربعین حضور خواهند داشت و برای این افراد تشویق در نظر گرفته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه