English

حفظ امنیت سئوالات امتحانی زیر ذره بین آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امتحانات نهایی از حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت برخوردار است، لذا اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.

حفظ امنیت سئوالات امتحانی زیر ذره بین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج، رضا مراد صحرایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای آموزش و پرورش باید در چارچوب قانون و مقررات موجود تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی آمادگی لازم داریم، افزود: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، این امتحانات حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد. حوزه های امتحان نهایی زیادی در کشور داریم که اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.  

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای حفظ امنیت سئوالات امتحانی، تدابیر مختلفی اندیشیده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

پاک کردن صورت‌مسئله راهکار است؟/ قطعی اینترنت برای صیانت از امتحانات !

امتحانات نهایی در ایمنی کامل طراحی می‌شوند و خودمان آن را بین داوطلبین توزیع می‌کنیم

اینترنت به خاطر امتحانات قطع نمی‌شود

 

صحرایی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ابراز کرد: بر اساس این مصوبه فعالیت های آموزشی و پرورشی می‌تواند متناسب با آنچه در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی آمده، ارائه کرد. معلم، مدرسه و کلاس جایگاه و شأن خود را بدست می آورند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور یک سد محکم در برابر توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش بوده و یکی از موانع اجرای تحول در آموزش و پرورش است.

صحرایی اظهار کرد: باید از تجربیات دوران کرونا درس بگیریم و از آنها برای بهبود روند آموزش و پرورش استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: اجرای آموزش ترکیبی نیازمند استلزاماتی است که همه آنها در دست آموزش و پرورش نیست باید همه دستگاه ها برای اجرای این امر مهم به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی تصریح کرد: خصوصی سازی در آموزش و پرورش خلاف نص صریح قانون است چون سرنوشت نسل آینده کشور در دستان این نهاد تاثیرگذار کشور است.

در ادامه این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام مالی و اقتصادی آموزش و پرورش و مناسبات آن با سایر دستگاه ها باید مورد باز بینی و بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه ها در نگاه به آموزش و پرورش باید منافع ملی را در نظر گرفته و کمک کنند تا مسائل و مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: همه باید نسبت به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش احساس مسئولیت نموده و برای حل آنها به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.

در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله کنکور، ضرورت تدوین آئین نامه تصحیح اوراق امتحانی، لزوم بررسی برنامه‌های مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه در شورای عالی آموزش و پرورش، توجه جدی به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مدارس، توجه جدی به نقش معلم، تهیه و تدوین مقررات نحوه ارتباط اولیاء و ارباب رجوع با مدارس، اجرای طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان، بی سوادی پنهان دانش آموزان در دوران کرونا و.... را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه نیز  ماده واحده «شرایط و شایستگی های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش» مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کلیات آن به تصویب رسید و ادامه بررسی آن به جلسه آینده این شورا موکول شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه