English

دانستنی های پوست و مو؛

چطور از ماسک خاک رس استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک خاک رس سبب افزایش زیبایی پوست شده و شادابی را به فرد هدیه می‌دهد.

چطور از ماسک خاک رس استفاده کنیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، یکی از ماسک‌هایی که افراد برای پاکسازی و لطافت پوست از آن استفاده می‌کنند ماسک خاک رس است که علاوه بر آبرسانی پوست می‌تواند سبب از بین رفتن‌چربی‌های اضافی پوست و صاف شدن آن شود.

 

اما این ماسک چطور استفاده می‌شود و چه خواصی دارد؟

 

فواید ماسک خاک رس برای پوست

ماسک خاک رس از رُس که به کانی‌های طبیعی آگلومره شده شامل فیلوسیلیکات آلومینیوم آب‌دار گفته می‌شود، حاصل می‌شود.

در واقع خاک رس با افزودن رطوبت کافی ویژگی‌های پلاستیک پیدا می‌کند که با خشک شدن صلب می‌شود و دارای عناصر مختلفی مثل آلومینیوم، نیتروژن، سیلیس، اکسیژن و هیدروژن است. با قرار گرفتن ذرات خاک روی پوست، چربی‌ها، عوامل عفونی، رادیکال‌های آزاد و سلول‌های مرده، هر کدام با بار‌های مولکولی مختلف جذب ذرات خاک می‌شوند.

باید بدانید که از خاصیت چسبندگی رس می‌توان  در لایه ‌برداری پوست کمک گرفت و از این رو توجه داشته باشید که ترکیب رس با مواد ارگانیک دیگر بهترین ماسک‌های خانگی و درمانگر خوبی می‌توان تهیه کرد.

نتایج استفاده از ماسک خاک رس را میتوان شامل؛ صاف شدن سطح پوست و آبرسانی بدون خشک کردن پوست و از بین بردن چربی اضافی پوست صورت و... دانست.

البته در زمان استفاده از این ماسک بلید توجه کنید که، برداشتن ماسک خاک رس از روی پوست صورت ممکن است التهابات پوستی را به همراه بیاورد اما در صورتی که این ماسک را به درستی استفاده کنید هیچ مشکلی برا پوست شما پیش نخواهد آمد.

 

خواص ماسک خاک رس

_تحریک گردش خون

_از بین رفتن سموم پوستی و تصفیه کردن بافت های پوست با ماسک خاک رس

_ از بین بردن لکه های پوستی و روشن کننده پوست به کمک‌ماسک‌خاک رس

_مفید برای زیبایی پوست بدلیل دارا بودن املاح معدنی

_ نرم کنندگی و پاکسازی تخصصی منافذ پوست

_ چاق شدن صورت

 

نحوه استفاده از خاک رس

باید توجه داشته باشید که پاکسازی صورت پیش از استفاده از ماسک صورت، سبب می‌شود اثر بخشی آن افزایش یابد و از این رو باید یک لایه نازک از ماسک خاک رس را بر روی صورت خود ماساژ دهید و مراقب باشید تا این ماسک در دور چشم و لبتان برخورد نداشته باشد.

نکته ای که باید در این میان به آن توجه کنید این است که با نفوذ اسید سالیسیلیک و بتائین سالیسیلات در خاک رس، چربی های موجود در پوست، حل و حذف می‌شوند.

پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و هفته ای 3 بار بصورت یک روز در میان از ماسک خاک رس استفاده شود.

 استفاده از ماسک خاک رس سبب افزایش زیبایی پوست شما شده و پوستی  شاداب تر خواهید داشت  و در صورتی که این ماسک را بیشتر بر روی صورت خود نگهدارید تاثیر آن چند برابر نمیشود در واقع پوست خود را تحریک می‌کنید و باعث التهاب آن می‌شوید.

همچنین از آب داغ برای شست و شوی پوست خود استفاده نکنید چون این کار باعث تحریک پوستتان می‌شود و توجه کنید کا پوست شما بعد از پاکسازی و استفاده از ماسک، بستری مناسبی برای جذب مواد مغذی است، پس بهتر است بعد از شستشو و خشک کردن صورت، از نرم کننده، روغن گیاهی و لوسیون های مرطوب کننده برای حفظ رطوبت استفاده کنید.

توجه کنید که به مدت یک دقیقه، پوست را به صورت دورانی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود و در صورت داشتن حساسیت پوستی، برای استفاده از ماسک خاک رس با دکتر متخصص مشورت کنید.

توجه کنید چنانچه دارای پوستی خشکی  هستید می توانید چند قطره روغن طبیعی همچون زیتون را به این ترکیب اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

از کلاژن سازی تا لایه برداری؛ خدمتی که پیاز به پوست می کند!

قرص های صافی پوست چیست و آیا واقعا تاثیر کافی بر روی صافی و شفافی پوست دارد؟

از تونر تا شوینده صورت... چک لیست 8 معجزه‌گر پوست صورت!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه