English

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک خبر داد؛

سرقت دیوارهای صوتی بزرگراه ها/ رد‌‌پای برخی پیمانکاران در ماجرای سرقت تجهیزات شهری

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به سرقت های صورت گرفته در بزرگراه ، در تلاش هستیم تمام تجهیزات شهری در بزرگراه ها را به صورت عملکرد محور به پیمانکاران دارایی توانمندی که از پیش شناسایی شدند واگذار کنیم.

سرقت دیوارهای صوتی بزرگراه ها/ رد‌‌پای برخی پیمانکاران در ماجرای سرقت تجهیزات شهری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، این روزها سارقین پایتخت هرچیزی که به دستش بیاورند سرقت می کنند، از پیج و مهره های گاردریل ها گرفته تا تابلوهای اعلانات شهری، دستگاه های کارت خوان، دیوارهای صوتی حاشیه بزرگرراه، درپوش های فاضلاب و قطعات موجود در اتوبوس ها.

طبق اعلام ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، به طور میانگین هر شب دسته کم 500 مورد سرقت تجهیزات شرقی در سطح شهر صورت می  گیرد که بی اغراق علت اصلی افزایش آمار سرقت ها ناشی از افزایش تورم و فشار اقتصادی است که عده ای را به سمت سرقت و بزه سوق می دهد.

تنها در سال گذشته حدود ۵۵ میلیارد تومان از تجهیزات ترافیکی مناطق ۲۲گانه شهر تهران به سرقت رفته است یا به بیانی دیگر ۵۵ میلیارد تومان به بیت المال و مدیریت شهری خسارت وارد شده است که رقمی قابل توجه است.

محمدرضا شیخ بهایی معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج از سرقت دیوارهای صوتی حاشیه بزرگراه های سطح شهر خبر می دهد و با اشاره به تخریب بخشی از دیوارهای صوتی بزرگراه شهید چمران می گوید: به جرات یکی از علل اصلی تخریب دیوارهای صوتی این بخش ماحصل حوادث اخیر بوده و در دست اقدام به جهت بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه اکثر عایق های صوتی موجود در سطح شهر مرمت شده اما این عایق ها عمدتا به دلیل وقوع تصادفات و سرقت ها مجدد تخریب می شود که در دست بازسازی است.

شیخ بهایی با بیان اینکه در تمام شهر به جز محدوده چمران از ورقه های پلی کربنات در این دیوارها استفاده می کنیم گفت: در محدوده چمران به دلیل قدیمی بودن آن از ورق پلک سی استفاده می شود که قیمت ورق های پلی کربنات تقریبا سه برابر قیمت ورق های پلک سی است.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: وسعت دیوارهای صوتی سطح شهر به بیش از 16 کیلومتر می رسد که به جهت مرمت آن مبلغی حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: برای احداث هر متر از این دیوارها که به ارتفاع حدود شش متر می سد حدود 60 میلیون تومان باید هزینه شود که با توجه وضعیت موجود وهزینه ها، فعلا برنامه ای به جهت احداث دیوار جدید نداریم و صرفه به مرمت و نگهداشت آنها مشغولیم و انشالله تا پایان سال نیز تکمیل دیوار صوتی بزرگراه خرازی به پایان می رسد.

شیخ بهایی عمده دلایل تخریب این دیوارها را آتش سوزی، تصادفات وسرقت عنوان کرد و افزود: تقریبا آمار سرقت در تمام مناطق تهران یکسان بوده و به دلیل استفاده از مواد آلومینیوم، آهن یا ورق ها گالوانیزه در این دیوارهای صوتی، سارقان در این راستا به ما خساراتی را وارد می کنند.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طبق اظهار نظر پلیس اکثر سرقت ها زیر نظر پیمانکاران انجام می شود گفت: در تلاش هستیم تمام تجهیزات شهری در بزرگراه ها را به صورت عملکرد محور به پیمانکاران دارای توانمندی که از پیش شناسایی شدند واگذار کنیم، یعنی به طور پایلوت یک بزرگراه یا بخشی از شهر را به طور کلی به یک پیمانکار واگذار کنیم به نحوی که از تهیه جنس گرفته تا نصب و نگهداشت و حراستش به عهده همان پیمانکار باشد چراکه زمانی که پیمانکار مسئول نگهداری خط باشد قطعا شاهد ارتقای کیفی و کاهش آمار سرقت ها خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه