English

چمران:

یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت شوراها اضافه می‌کند، امید و امیدآفرینی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی در جامعه امیدآفرینی کنند، گفت: یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت شوراها اضافه می‌کند، امید و امیدآفرینی است.

یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت شوراها اضافه می‌کند، امید و امیدآفرینی است

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها که در اصفهان برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته بسیج و ابراز امیدواری برای بهره‌مندی مردم از این نشست، اظهار داشت: این چهارمین نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها است که از ابتدای تشکیل شوراها برگزار می‌شود.

وی افزود: بسیار ضروری است که در این نشست‌ها مسائل، مشکلات و مشترکات را بررسی و حلاجی کنیم و برای آن‌ها چاره‌ای بیابیم و به مرحله عمل برسانیم.

چمران با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت شوراها اضافه می‌کند، امید و امیدآفرینی است، افزود: شوراها نمایندگان مردم، برای اداره شهری که در آن زندگی می‌کنند، هستند زیرا بهترین کسانی که می‌توانند یک شهر را اداره کنند، مردم همان منطقه هستند که مشکلات و موضوعات را می‌شناسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: شوراها به وجود آمدند که یک شهر را اداره کنند و خودشان مسائل خودشان را حل کنند، این یک مسأله مهم بود که طی آن فشار از روی دولت و استانداری‌ها کاسته شد و خود مردم آن‌ها را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: پس از آن مردم بخش عمده‌ای از کارهای محلی را برعهده گرفتند و از پس آن برآمدند و با وجود مشکلات و خلأهای قانونی موفق‌تر از زمانی بودند که هنوز شوراها پا به عرصه وجود نگذاشته بودند، چون مردم همان شهر بودند.

چمران بیان کرد: در سخنان مقام معظم رهبری با مردم اصفهان نیز بحث امید مجدداً تکرار شد و این امید را شوراها می‌توانند در دل مردم به وجود بیاورند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: برخی می‌گفتند که بحث مسکن مهر عملی نیست مگر اینکه شوراها و شهرداری‌ها ورود کنند، چون شوراهای شهر در همه موارد مسؤول هستند.

وی ادامه داد: یک زمانی اختلاف نظرهایی در قانون شوراها وجود داشت، شورای نگهبان می‌گفت در همه موارد مسؤول هستید اما در چگونگی آن اختلاف نظرها و ابهاماتی وجود داشت.

چمران خاطرنشان کرد: امید است همه شوراها و شهرداران پیوستگی لازم را با یکدیگر داشته باشند که در گذشته این مسأله کمتر بوده است و باعث شده برخی اوقات در مجلس شورای اسلامی قوانینی تصویب شود که در آن‌ها توجهی به مشکلات شهری نشده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه