English

چمران:

باید به رشد سرانه مطالعه در کشور کمک کرد/ اتوبوس‌های برقی بدون ریل، با ریل، تک کابین و سه کابین وارد کشور می شوند

چمران با اشاره به سرانه پایین مطالعه گفت: متاسفانه سرانه بالایی از مطالعه در کشور وجود ندارد و امیدواریم هرچه بیشتر در حوزه مطالعه وارد شویم تا به انتشار بیشتر کتاب در کشور کمک کنیم.

باید به رشد سرانه مطالعه در کشور کمک کرد/ اتوبوس‌های برقی بدون ریل، با ریل، تک کابین و سه کابین وارد کشور می شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صبح امروز مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در نطق صد و ششمین جلسه شورای شهر بیان کرد: امروز ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی را به همه تبریک میگویم و توصیه میکنیم که شهروندان هرچه بیشتر از کتب خوب بهره مند شوند.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه افزود: متاسفانه سرانه بالایی از مطالعه در کشور وجود ندارد و امیدواریم هرچه بیشتر در حوزه مطالعه وارد شویم تا به انتشار بیشتر کتاب در کشور کمک کنیم.

رییس شورای شهر تهران به وجود کتابخوانه در شورای شهر اشاره کرد و گفت: بسیاری از هدایای نفیس به این کتابخوانه تقدیم می شد تا شهروندان بتوانند از آن بهره مند شوند اما متاسفانه این کتابخوانه در دوره قبل تعطیل شد و امیدواریم انشالله با راه اندازی مجدد از این امکان بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: امروز، روز بزرگداشت علامه بزرگوار سید محمد حسین طباطبایی مفسر بزرگ قران کریم و المیزان است که نام و یاد این عزیز بزرگوار را گرامی میداریم و برای ایشان علو درجات را آرزو داریم.

چمران با اشاره به روز آزادسازی سوسنگرد مطرح کرد: از روز ۲۲ آبان با حمله نیروهای بعثی و ورود تانک های آنان، شهر به محاصره درآمد اما در روز ۲۶ آبان که به مناسبت روز آزادسازی سوسنگرد نام گذاری شده است نیروهای ارتش، برادران سپاه و عشایرین به فرماندهی شهید چمران به این نیروها حمله کردند و موفق شدند در ظهر همان روز حمله شهر را آزاد کنند.

وی یاد همه شهدا همچنین سردار سلیمانی را گرامی داشت.

همچنین چمران در جمع خبرنگاران با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: هیچ وسیله حمل و نقل عمومی جای مترو را نگرفته است، مترو وسیله پاک است و میزان جابجایی مسافر در آن بالاتر است و در مقابل هزینه بالاتری نیز دارد اما با توجه به جایگاه بالایی که دارد قابل قیاس با سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیست.

 
وی با بیان اینکه اتوبوس‌های برقی بدون ریل، با ریل، تک کابین و سه کابین در حال ورود به ایران هستند اظهار کرد: این وسایل از جمله وسایل حمل و نقل عمومی قابل استفاده خواهند بود اما اینکه چه مسیری را طی کند و در کدام مناطق اجرا شود باید مورد بررسی قرار گیرند.
 
چمران با اشاره به تراموا اظهار کرد: تراموا می‌تواند حجم بالایی از مسافر را جابجا کند که البته حجم جا به جایی آن به اندازه مترو نیست. این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود که در خیابان‌های دارای تقاطع‌های متعدد نمی‌توان تراموا را اجرا کرد اما در خیابان‌های کم تقاطع می‌تواند وسیله مناسبی باشد؛ هرچند همین نیز به بررسی دقیق نیاز دارد.
 
بیشتر بخوانید:
 
 
چمران ادامه داد: نتایج تردد اتوبوس‌های برقی در تهران مثبت بوده است، هنوز امکانات شارژ این اتوبوس‌ها وجود ندارد و اگر امکانات فراهم شود به لحاظ برقی بودن وضعیت خوبی را شاهد خواهیم بود.
 
وی گفت: در مسیرهای طولانی می‌توان از این اتوبوس‌ها استفاده کرد. برخی مواقع قطاری از اتوبوس‌ها پشت چراغ قرمز می‌مانند لذا اگر تراموا اجرا شود و پشت ترافیک بماند، تفاوتی با اتوبوس‌های موجود نخواهد داشت مگر اینکه روی آن فکر شود.
 
رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداران اعلام کردند که در ۱۰ سال اخیر اتوبوس دریافت نکرده اند و با این شرایط شاهد وارونگی هوا خواهیم بود و پیش بینی می‌شود وضعیت نامناسب‌تری را نیز در این زمینه ببینیم.
 
وی ضمن ابراز رضایتمندی از ارائه بسته خرسندساز در شهرداری تهران تاکید کرد: هر اقدامی که امکانات خوبی برای کارکنان فراهم کند، در افزایش میزان بازدهی آنها اثرگذار خواهد بود. مجموع اقدامات کوچک اثرگذار خواهد بود، اما ماسه اصلی مسکن است که باید به آن توجه شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه