English

معاون حمل و نقل شهردار تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

دور خیز شهرداری برای خرید۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۰ واگن مترو/ ۹۸ درصد مردم در مترو و اتوبوس از ماسک استفاده می کنند

معاون حمل و نقل شهردار تهران از رایزنی برایعقد قراردادخرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۰ دستگاه واگن مترو جدید برای پایتخت خبر داد.

دور خیز شهرداری برای خرید۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۰ واگن مترو/ 98 درصد مردم در مترو و اتوبوس از ماسک استفاده می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمناف هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب لایحه افزایش سقف اختیارات مجمع اتوبوسرانی شهر تهران  گفت: خوشبختانه درخواست ما برای افزایش سقف اختیاراتمان تا ۲۰ میلیارد تومان با موافقت شورا روبرو و تصویب شد.

وی با بیان اینکه اورهال یک دستگاه اتوبوس ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد گفت: همچنین تعمیر اساسی ۱۰ اتوبوس حدود چهار میلیارد تومان می‌شد که این رقم از حجم اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی بیشتر بو؛. اما حالا با مصوبه امروز شورا اختیارات مجمع ۱۰ برابر شده و می‌توانیم اقدامات موثرتری  در راستای نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها انجام دهیم.

معاون حمل و نقل شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه های شهرداری اورهال هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد گفت:در تلاشیم تا قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس نو را نیز تا پایان سال به نتیجه برسانیم، گرچه این فرایند سختی است چرا که باید کارخانجات تولید اتوبوس احیا شوند که زمان‌بر است.

مناف هاشمی در مورد مترو نیز با کمبود 1400  واگنی در شبکه مواجهیم تاکید کرد: البته در حال تنظیم قرارداد ساخت ۲۱۰ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران هستیم . این در حالی است که قرارداد تولید ۶۳۰ واگن نیز که سه سال پیش در دولت به تصویب رسیده بود اخیرا با کمک بانک مرکزی به نتیجه رسیده است اما از آنجایی که ۲۴ ماه طول می‌کشد که این ۶۳۰ واگن در اختیار ما قرار گیرد، به خرید و تولید ۲۱۰ دستگاه امیدوارتر هستیم . گرچه باید قرارداد آن امضاء شود و پیش پرداخت را بپردازیم.

وی سپس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد طرح ترافیک، با بیان اینکه اساس طرح ترافیک یک بحث انضباطی است که سابقه ای طولانی در جهان دارد و هدف آن کاهش تراکم خودرو و آلودگی در مرکز شهر بوده است ، گفت: بررسی های ما نشان می دهد که نبود طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا، سفرهای بی‌هدف به حوزه مرکزی شهر را افزایش می‌دهد که این مسئله آسیب‌زا است و باعث نشر ویروس می‌شود با این حال بارها اعلام کردیم که ما در مورد وضعیت طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

معاون حمل و نقل شهردار تهران در مورد افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی و نقش آن در افزایش و شیوع کرونا نیز گفت: من نمی‌توانم در مورد علل شیوع بیماری و چرایی افزایش آمار آن صحبتی بکنم؛ اما همان زمان بررسی‌ها نشان داده بود که با فعال شدن مشاغل و عادی شدن زندگی تا سقف ۱۰ درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش می‌یابد که آمارها نشان می‌دهد فعلا در همان سقف هستیم.

مناف هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران تاکید کرد: گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که در خطوط انبوه‌بر مثل مترو و اتوبوس  ۹۷ الی ۹۸ درصد کردم از ماسک استفاده می کنند؛ اما موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به نیاز سفر ارتباط دارد و برای انجام این مهم باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه