English

افزایش مرخصی زایمان امکان پذیر است؟

مدیرکل امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی به جهت اینکه بار مالی این طرح هنوز تأمین نشده است، مکاتباتی را با دولت داشته و امیدواریم به نتیجه برسد.

افزایش مرخصی زایمان امکان پذیر است؟

به گزارش خبرگزاری موج، نعیمی مدیرکل امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه، گفت: مجلس در ابتدا تصویب کرده بود که مرخصی به 9 ماه افزایش یابد ولی شورای نگهبان با توجه به بار مالی که این موضوع داشت، به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که نحوه تأمین بار مالی آن باید روشن شود و به دولت اجازه داده می‌شود در صورتی که بار مالی آن را برای تأمین اجتماعی تأمین کند، مرخصی زایمان را از 6 به 9 ماه افزایش دهد.

وی گفت:‌تأمین اجتماعی به جهت اینکه بار مالی آن هنوز تأمین نشده است، مکاتباتی را با دولت داشته و امیدواریم به نتیجه برسد.

نعیمی بیان داشت: اگر مصوبات دولت که بار مالی برای صندوق‌های بیمه‌‌ای دارد، تأمین نشود اجرای آن تخلف مالی محسوب می‌شود.

مدیرکل امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: بنابراین تأمین اجتماعی پیگیر این موضوع است تا بار مالی افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه را از سوی دولت تأمین کند.

وی گفت: اخیراً در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است که در بودجه سال آینده بار مالی مرخصی زایمان از 6 تا 9 ماه را ببینند تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    چرا بیمار را به مدت طولانی در بیمارستانها نگه میدارند؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه