English

وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات:

مدارس غیردولتی از دریافت شهریه بیشتر از نرخ مصوب جداً امتناع کنند/ دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب به هر بدلیلی غیر مجاز است

پیش از ظهر امروز مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از سوی وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

مدارس غیردولتی از دریافت شهریه بیشتر از نرخ مصوب جداً امتناع کنند/ دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب به هر بدلیلی غیر مجاز است

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری موج، مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور سید محمد بطحایی ، میرحمایت میرزاده (سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس)، مجتبی زینی‌وند (رئیس مدارس و مراکز غیردولتی)، رضوان حکیم‌زاده (معاون آموزش ابتدایی)، علیرضا کاظمی (معاون فرهنگی و پرورشی) درسالن شهید حججی برگزار شد.

درآغاز این مراسم مجتبی زینی‌وند با تصریح بر این نکته که ما تیم‌های نظارتی ویژه‌ای در مناطق یک تا ۶ مستقرکرده‌ایم، ادامه داد: اما در مناطق ۷ تا ۱۲، روزهای خاصی را مشخص و اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا در این روزها پاسخگوی مردم باشند که در مجموع روزانه ۵ تیم از مدارس غیردولتی تهران بازدید به عمل خواهند آورد.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی در رابطه با افتتاح سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای ۴۳۱۷ گفت: امیدواریم افتتاح این دو سامانه که امروز محقق شد، تقویت و شفاف سازی مدارس غیردولتی را به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه توضیح داد: از چهار طریق شهریه مصوب مدارس غیر دولتی اطلاع رسانی می‌شود. اولین راه از طریق پورتال سازمان مدارس غیردولتی، راه دوم از طریق اپلیکیشی که اولیای گرامی میتوانند روی گوشی های خود نصب کنند. سوم از طریق پوسترهایی که مدیران مدارس را مکلف کرده ایم در هر مدارس نصب شود و راه چهارم از طریق دو سامانه سنا و سامانه مشارکت های مردمی که امسال سامانه مشارکت‌ها و سنا با هم لینک شده اند و اطلاعاتشان ثبت می‌شود.

راه اندازی دوسامانه ثبت شکایات، مسیری برای صیانت از حق مردم است

 وزیرآموزش و پرورش در ادامه این مراسم با بیان اینکه این دو سامانه مسیری برای صیانت از حق مردم است، گفت: از همکارانم در مدارس غیردولتی تشکر می‌کنم که با سختی‌های مالی دوشادوش ما سرگرم خدمت هستند.

بطحایی در ادامه با تصریح بر این نکته که مدارس غیردولتی منشأ خیر و برکت در آموزش و پرورش بوده اند، خاطر نشان کرد: امروز دو سامانه‌ای که می‌تواند آسایش خانواده‌ها را فراهم کند رونمایی شد که در سامانه ثبت شکایت مردمی امکان ثبت شکایت در زمینه‌های مختلف وجود دارد و بنا به وعده‌ای که داده شده این شکایت باید ظرف ۱۰ روز رسیدگی و به مخاطبان پاسخ داده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: سامانه تلفنی ۴۳۱۷ برای شهروندان تهرانی و برای شهرستانها با افزودن کد ۰۲۱ در ابتدای همین شماره در دسترس خواهد بود که بنده شخصاً مراحل شکایت و پاسخگویی را کنترل می‌کنم که این سامانه‌ها دقیق کار کند و پیامک‌ها واقعا ارسال شود.

وزیر آموزش و پرورش با تصریح بر این نکته که شهریه مدارس غیردولتی باید اطلاع رسانی دقیق شود و این مورد تاکید بنده است. البته اپلیکیشن و نرم افزاری نیز تهیه شده است که در آن اپلیکیشن همه مدارس غیردولتی ثبت شده است.در همه مدارس غیردولتی باید هزینه‌ها و شهریه‌ها ثبت شده باشد تا خانواده‌ها وارد مدرسه شدند بتوانند آن را ببینند.

وی خطاب به مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی گفت: امیدوارم موسسان مدارس غیردولتی با درک شرایط اقتصادی کشور، با مردم همراهی کنند و از دریافت وجه اضافه که خارج از نرخ مصوب است، جداً امتناع کنند. حتی اگر با دلایل موجه می‌خواهند بیش از شهریه و هزینه‌های تعریف شده وجهی را دریافت کنند این کار مجاز نیست.

بطحایی در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: در سامانه ثبت شکایات، مردم می توانند شکایات خود را به مسئولین در زمینه تمامی نارضایتی ها منتقل کنند و نیاز است با برنامه ریزی صحیح این شکایات در مدت 10 روز رسیدگی و مراحل بررسی آن از طریق پیامک ابلاغ شود. 

شایان ذکر است دو سامانه ثبت شکایات مردمی با آدرس mosharekatha.ir و تلفن رسیدگی به شکایات 4317 امروز (دوشنبه) با هدف ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه مدارس غیر دولتی راه اندازی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه