English

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در گفت و گو با موج خبرداد:

ترافیک گردنه گدوک بازگشایی شد/ تردد کامیون و تریلی تا اطلاع ثانوی در مناطق برفی و بارانی سراسر کشور ممنوع است

محور فیروزکوه امروز شاهد حجم ترافیک بسیار سنگینی بود که در گردنه گدوک ترافیک قفل شده ای رقم خورده بود. با تلاش ماموران پلیس راهور و پرسنل راهداری حجم ترافیک به مرو کاسته شد.

ترافیک گردنه گدوک بازگشایی شد/ تردد کامیون و تریلی تا اطلاع ثانوی در مناطق برفی و بارانی سراسر کشور ممنوع است

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در رابطه با دلایل ایجاد ترافیک سنگین محور فیروز کوه و گردنه گدوک گفت: گردنه گدوک بخاطر بارش برف یکی دو روز اخیر و وزش باد شدید و کولاکی که طی ساعات گذشته به وقوع پیوسته، مسدود شده بود که همین امر موجب ایجاد ترافیک بسیار سنگینی شده بود.

سرهنگ رحمانی

وی در ادامه افزود: با این اوصاف با تلاش بی وقفه ماموران پلیس راهور و نیروهای اداره راهداری و ترافیک جاده ای ، ترافیک این منطقه حدود ساعت 16 بعد از ظهر بازگشایی شد و خودروهای در راه مانده ای که در ترافیک این منطقه گرفتار شده بودند، از لحظه بازگشایی به مسیر خود ادامه دادند و تردد در حال حاضر در جریان است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا باد و کولاک متوقف شده یا همچنان ادامه دارد، گفت: خوشبختانه باد و کولاک متوقف شده و در حال حاضر شرایط جوی خوب و پایداری در منطقه گدوک و محور فیروز کوه حاکم است و فکر کنم تا نیم ساعت دیگر تردد در گردنه گدوک و محور یاد شده بحالت عادی برگردد.

سرهنگ رحمانی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه تردد تریلی ها و کامیون ها در مناطق برف گیر و سطوح لغزنده و جاده های بارانی در استان های سراسر کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است، از مردم خواست در صورتی که الزام به سفر با خودروهای شخصی خود دارند، ضمن مراعات نکات ایمنی و بازبینی خودروهای خود، لوازم ضروری سفر را حتما همراه داشته باشند و قبل از آغاز سفر برای آگاهی یافتن از وضعیت راه ها با شماره تلفن های ١٢٠  یا  ٨٨٢٥٥٥٥٥ تماس بگیرند.

خبرنگار موج در گفت و گو با یکی از مسئولان اداره راهداری که مایل به ذکر نام خود نبود، به این نکته واقف شد که علت ایجاد ترافیک، برخورد پلیس راهور با خودروهایی بود که زنجیر چرخ و لوازم ایمنی همراه نداشتند و همین مسئله عبور خودروها را با کندی مواجه کرده و در نتیجه موجبات رقم خوردن چنین ترافیک سنگینی را رقم زده بود. نوشته های  مردم در شبکه های اجتماعی حاکی از صرف نظر کردن شمار زیادی از هموطنان از ادامه سفر است. شاهد مثال این وضعیت یکی از خبرنگاران خبرگزاری موج است که با هدف ماموریت از ظهر امروز عازم شمال کشور شد که در برخورد با ترافیک یاد شده، ناگزیر به بازگشت شد.

خبرگزاری موج بر مبنای پی گیری های خود به آن دسته از مسافرانی که اجبار و الزام سفر به شمال کشور دارند پیشنهاد میکند که محور هراز را برای سفر خود انتخاب کنند. چرا که بر اساس اطلاعات واصله محور هراز از جوی پایدار و ترافیکی روان برخوردار است. با این وجود برای برخورداری از سفری لذت بخش و بدون مخاطره نکات ایمنی رعایت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه