English

افشانی:

اولین شهرداری بودم که گزارش عملکرد شش ماهه منتشر کردم/شهردار پست سازمانی نیست/به اسم اجرای قانون نهاد شوراها تضعیف شد

شهردار سابق تهران با بیان اینکه به اسم اجرای قانون نهاد شوراها تضعیف شد، گفت: شهردار پست سازمانی نیست و من تنها شهرداری بودم که حکم قانون در انتشار عملکرد شهرداری را در هر ۶ ماه ماه منتشر کردم.

اولین شهرداری بودم که گزارش عملکرد شش ماهه منتشر کردم/شهردار پست سازمانی نیست/به اسم اجرای قانون نهاد شوراها تضعیف شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمد علی افشانی در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای عالی استانها بیان کرد: وقتی خدمتم در سازمانی تمام می شود دیگر به آن سازمان نمی روم اما در این جمع به دلیل ارتباط دوستانه و همکاری های دیرینه ای که داشتم حضور یافتم.

وی به ذینفع بودن عموم جامعه در مدیریت شوراها و شهرداری ها پرداخت و افزود: در ارتباط با حمایتی که از شورا و شورای عالی استانها به شکل خاص داشتم باید بگویم اعتقادی راسخ به نهاد شوراها دارم.

شهردار سابق تهران تاکید کرد: در دوره حاضر اداره مطلوب جامعه بدون مشارکت مردم محال است و برای فائق آمدن بر مشکلات پیش رو باید برای مشارکت مردم راه های عملی به کار گرفت.

افشانی تصریح کرد: حاصل دانش بشر ایجاد نهادی است که اداره امور جامعه را بر عهده بگیرد و در طول تاریخ میلیونها انسان در خون خود خفتند و به اسارت رفتند تا جامعه بیاموزد که باید برای اداره امور خود نهادهای مدنی ایجاد کند.

وی با یادآوری اینکه شوراها از تاریخ بلدیه در ۱۱۱ سال قبل قدمت دارند، گفت: از همان زمان حکم شهردار توسط وزیر کشور وقت صادر می شد.

شهردار سابق در بخشی از سخنانش به تضعیف شوراها پرداخت و افزود: در قانون انتخاب شهردار، شهردار منتخب نمایندگان مردم است و شهردار فاقد پست سازمانی است ک شهرداران دقیقا مانند نمایندگان مردم هستند و عنوان دارند و فاقد پست سازمانی هستند و در قانون انتخابات شهرداران در دو ماده تاکید شده که شهرداران در هیچ کجا رابطه استخدامی ندارند.افتتاح ساختمان شورای عالی استانها

افشانی در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تسری آن در مورد عنوان شهردار تاکید کرد: این قانون شامل شهرداری ها می شود و شامل شهرداران نمی شود و تاکید من برای جلوگیری از تضعیف جایگاه شهردار و نهاد دیرینه شوراها بر اساس قانون بلدیه و جلوگیری از نوپا بودن نهاد شوراها بود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تاسف خود را از اینکه نهاد شوراها تضعیف شد اظهار می کنم که این نهاد نوپا در این دوره زمانی به جای تقویت دچار تضعیف جایگاه شد.

شهردار سابق در مورد جایگاه نهاد شوراها و شهرداری ها تاکید کرد: من در زمان تصدی شهرداری همواره گرایش به سوی شوراها دارم مگر آنکه موضوع فسادی در میان باشد و تقویت نهاد شوراها یک وظیفه ملی، دینی و مدنی است و اگر شوراها نبودند امکان اداره شهرها وجود نداشت.

افشانی خاطر نشان کرد: اگر قدرت انتخاب را از مردم بگیرید نمی توان انتظار پیشرفت داشت.

وی خطاب به اعضای شورای عالی استانها تصریح کرد: ماده ۸۰ قانون انتخاب شهرداران را جدی بگیرید که در بندهای آن تشکیل نهادهای اجتماعی، تقویت مشارکت مردم و نظارت بر اداره و حفظ داریی ها و سرمایه ها از وظایف شوراهاست.

افشانی ادامه داد: طبق ماده ۷۱ قانون انتخاب شهرداران، شهرداران مکلف هستند هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد خود را منتشر کنند و من اولین شهرداری بودم که این قانون را اجرا کردم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه