English

شهردار تهران

تهمت شنود از ابتدا کذب بود

شهردار تهران‌ گفت:به اعتقاد من هیچ انسان آزاده ای به همچون کار پلشتی -شنود غیر قانونی- تن نمی دهد و کسانیکه این صحبت را کردند مرتکب پَلَشت ترین کار ممکن شدند و خودشان هم مجبور به تکذیب آن شدند.

تهمت شنود از ابتدا کذب بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمد علی افشانی در حاشیه مراسم بدرقه کاروان خادم الحسین  با حضور ۱۳۵۰ پاکبان شهرداری تهران اظهار کرد: اربعین به عنوان یک همایش بین المللی برای جهان تشیع مطرح است.

وی یادآور شد: در سالهای گذشته هر سال بر تعداد زائران اربعین افزوده می شد.

شهردار تهران با طرح این مهم که امسال با کمک وزارت کشور خدمات زائران اربعین ساماندهی مناسبی شده است، افزود: هر کدام از دستگاه های مختلف بخشی از خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارند.

افشانی ادامه داد: شهرداری هم به زائران تهرانی و هم به همه ایرانیان و کسانیکه از سراسر جهان به زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین می روند، خدمات ارائه می دهند.

وی همچنین اظهار کرد: بالغ بر ۱۳۵۰ پاکبان پایان هم برای خدمات رسانی در عراق به مراسم اربعین اعزام می شوند.

شهردار تهران گفت: با پیگیری هایی که انجام دادم شورای شهر امسال اعتبار مورد نیاز خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برای شهرداری مصوب کرد.

افشانی با بیان اینکه اعتبار مصوب شهرداری در اربعین امسال بیش از سال گذشته است، افزود: تلاش می کنیم میزان هزینه ها را کاهش دهیم.

وی همچنین در رابطه با تردد در داخل عراق گفت: هر سال معمول حمل و نقل اینطور بود که تا مرز عراق به عهده ایران بود و داخل خاک عراق تردد زائران و حمل و نقل آنها با دولت عراق بود.

شهردار تهران در مورد جلسه خود با رئیس مجلس و حواشی چون پشت در ماندن شهردار برای ملاقات گفت: کسانی که چنین صحبت هایی می کنند دنبال آگاهی بخشی نیستند و عادت کردند و فکر می کنند اگر تخریب کنند و دروغ بگویند، مخاطب بیشتری جذب می کنند.

افشانی در ادامه توضیح داد: من روز شنبه با آقای دکتر لاریجانی در یک موضوع کاری تماس گرفتم و تماس من در رابطه با موضوعی که در ذهن آقایان است، نبود و خواستم با ایشان ملاقات کنم.

وی گفت: در تماس تلفنی به دکتر لاریجانی گفتم می خواهم او را ببینم و گفت که فردا یا پس فردا به مجلس بروم و من هم گفتم فردا در جلسه دولت شرکت می کنم و روز دوشنبه به دیدن او رفتم.

شهردار تهران افزود: روز دوشنبه تا ساعت ۱۱ جلسه داشتم و راس ساعت ۱۱ و سی دقیقه آقای لاریجانی را ملاقات کردم  و جلسه ما تا ۱۲ و نیم ادامه داشت.

افشانی در رابطه با شنود و شایعه مبنی بر شنود خاطر نشان کرد: امروز در مراسم بدرقه خادمان امام حسین بودیم و آنچه موجب ماندگاری امام حسین (ع) روح آزادگی و منش آزادگی ایشان بود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من هیچ انسان آزاده ای به همچون کار پلشتی -شنود غیر قانونی- تن نمی دهد و کسانیکه این صحبت را کردند مرتکب پَلَشت ترین کار ممکن شدند و خودشان هم مجبور به تکذیب آن شدند.

شهردار تهران تاکید کرد: سایت هایی این افترا را منتشر کرده بودند و به واحد حقوقی شهرداری اعلام کردم حتماً از کسانیکه چنین اتهامات و افتراهایی را زدند، شکایت کند.

افشانی ادامه داد: آن سایت ها از نگرانی اینکه پاسخی در دفاع نداشته باشند، فایل ها را هم منتشر کردند و این کار -تهمت شنود- از ابتدا کذب محض بود.

وی خاطر نشان کرد: من در تمام زندگی ام پس از توحید، برای بشر کلمه‌ای را بالاتر از آزادی نمی دانم چرا که بدون آن انسان فاقد معناست.

وی تصریح کرد: جامعه بشری وام دار امام حسین و همه آزادگان جهان است.

شهردار تهران به تهمت و افترا از دوران امام حسین تا زمان معاصر اشاره کرد و افزود: امام حسین در برابر تهمت ها سوگند یاد کرد که من برای اصلاح دین خویش قیام می کنم و نه برای هوای نفس و امام حسین (ع) از همه هستی خود گذشت.

افشانی همچنین در جمع کاروان اعزامی خادمان حسین شهرداری با ایراد سخنانی بیان کرد: ایرانیان در تاریخ به آزادگی شهرت دارند و به همین دلیل سرور آزادگان را به عنوان پیشوای خود انتخاب کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه