English

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

ردزنی متهم سکه ثامن از طریق پلیس اینترپل/ انهدام ۳۴ باند سارقان در پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد متهم پرونده سکه ثامن از طریق پلیس اینترپل تحت تعقیب است. او همچنین جزییاتی از دستگیری سارقان پایتخت هم ارائه کرد و گفت که 34 باند در این عملیات منهدم شدند.

ردزنی متهم سکه ثامن از طریق پلیس اینترپل/ انهدام 34 باند سارقان در پایتخت

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت، در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان شهر تهران در محل پلیس آگاهی پایتخت از آخرین اخبار در مورد فرار یکی از متهمان پرونده سکه ثامن خبر داد و گفت: با هماهنگی اینترپل، ردزنی این فرد انجام شده و از آخرین نقطه حضور او اطلاع داریم؛ تلاش می‌کنیم این فرد به زودی دستگیر شود.

او گفت: در این پرونده سه هزار نفر از طریق اینترنت و فقط بر اساس اطلاعات سایت، اقدام به واریز پول و خرید سکه کردند که لازم‌ است شهروندان در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند. سکه ثامن ابتدا در یکی از استان‌های غربی در حدود یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و از اوایل سال ۹۷ با خرید دو باب مغازه، کار خود را در تهران شروع کرد. پس از ثبت شکایات مالباختگان، این پرونده در پلیس فتا در حال بررسی است. متهم پرونده سکه ثامن حدود ۳۰۰ میلیارد کلاهبرداری انجام داده که ۱۰۰ میلیارد از اموال وی توقیف شده است.

اجرای پانزدهمین مرحله طرح رعد

انهدام 34 باند سرقت در دستگیری سارقان شهر تهران از سوی پلیس آگاهش

سردار رحیمی در مورد طرح دستگیری سارقان شهر تهران گفت: ۱۴۵ نفر از سارقان حرفه ای و بنام پایتخت که بیشتر آنها دارای سابقه بودند دستگیر شدند. افراد دستگیر شده به صورت گروهی و در 34 باند اقدام به سرقت اموال مردم می‌کردند. در این مرحله ۱۲ باند سرقت به عنف که اقدام به زورگیری و کیف‌قاپی می‌کردند، دستگیر شدند. همچنین ۳۴ نفر در قالب ۹ باند، اقدام به سرقت از اماکن و منازل داشتند که این افراد دستگیر و چهار قبضه سلاح به همراه مقادیر زیادی سکه و ارز مردم به دست آمد.

 

فرمانده انتظامی همچنین به دستگیری سه نفر در قالب یک باند مسلحانه اشاره کرد و گفت: همچنین ۳۹ نفر در قالب سرقت خودرو و لوازم خودرو سرقت شدند که تنها در یک مورد از آنها، ۷۹ مورد خودرو کشف شد. همچنین هشت نفر در قالب دو باند دستگیر شدند که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند. چندین باند قاچاق کالا هم در این مرحله از اجرای طرح برخورد با سارقان، دستگیر شدند و تعداد زیادی انبار کشف شد که ارزش اموال ضبط و کشف شده در این انبارها ۲۳ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند تولید داروهای تقلبی خبر داد و تأکید کرد: این افراد داروهای سرماخوردگی و ... را به صورت قلابی با رعایت تمامی ضوابط ظاهری، تولید می‌کردند که بخشی از تولیدات خود را در بازار عرضه کرده بودند و بخشی از آن کشف شد که این افراد، دستگیر و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

سردار رحیمی به موضوع پرونده طلافروشی شادی در شرق تهران اشاره کرد و گفت: یک مورد کلاهبرداری در طلافروشی در شرق تهران گزارش شده بود که بر اساس آن، این فرد به همراه همسر و فرزندان خود، اقدام به فروش طلا و ارائه سود به خریداران می‌کردند که این روند حدود ۱۹ سال ادامه داشت.

وی تصریح کرد: این طلافروش اخیراً دچار مشکل شد و چند روز پس از متواری شدن در شیراز، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همه اموال این فرد توقیف شده و با هماهنگی دستگاه قضا، به مالباختگان ارائه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰ نفر مالباخته به پلیس آگاهی مراجعه کردند.

 

هشدار پلیس آگاهی در مورد تصادف ساختگی برای اخاذی از شهروندان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد بروز تصادفات ساختگی و زورگیری و اخاذی از شهروندان با این روش گفت: برخی افراد اقدام به تصادفات ساختگی با خودروها می‌کنند و پس از توقف خودرو، اقدام به زورگیری و اخاذی می‌کنند که به شهروندان توصیه می‌کنیم در این مواقع به سرعت موارد را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سردار رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۵ سایت که شبانه و بدون هیچ ضابطه‌ای، قیمت‌های دروغین ارز را تعیین می‌کردند، شناسایی شده‌اند و با هماهنگی دستگاه قضا، برخورد با آنها انجام خواهد شد و این برخورد با هماهنگی قضایی با تمام دلالان و معامله‌گران صوری انجام خواهد شد و در این زمینه با بانک مرکزی هماهنگی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه