English

کلاه‌برداری اقتصادی و اخلاقی در رأس جرائم سایبری کرمانشاه

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در پنج‌ماهه امسال جرائم سایبری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 178 درصد رشد داشته است.

کلاه‌برداری اقتصادی و اخلاقی در رأس جرائم سایبری کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ ‌علی کریمی اظهار داشت: بیشترین جرائم سایبری استان مربوط به جرائم اقتصادی مانند برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی است که 55 درصد جرائم سایبری را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: پس‌ازآن جرائم سایبری اخلاقی که شامل مزاحمت‌های اینترنتی می‌شود با 31 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

کریمی اظهار کرد: متأسفانه باوجود تأکیدهای مکرر و هشدارهای پلیس فتا بیشتر پرونده‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به‌ علت اعتماد نابجا به دوستان و آشنایان اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: برخی افراد با اعتماد بی‌جا به دلایل مختلف کارت‌بانکی خود را به همراه رمز آن در اختیار دیگران قرار می‌دهند که این امر زمینه‌‌ سوء‌استفاده را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کند.

وی افزود: بیشترین روش‌های کلاه‌برداری سایبری شامل فیشنگ است. در این روش مجرمان سایتی کاملاً مشابه با سایت بانک اما با آدرسی متفاوت ایجاد کرده و قربانی را به آن می‌کشانند و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت می‌برند.

کریمی در راستای کاهش جرائم سایبری به شهروندان توصیه کرد: از وارد نمودن مشخصات کارت‌بانکی خود برای خرید اینترنتی در وب سایت‌های فاقد حداقل نیازمندی‌های امنیتی (SSL و https) خودداری کرده و تا جایی که می‌توانند برای وارد نمودن مشخصات حساب کاربری خود از صفحه‌کلید مجازی تعبیه‌شده در وب سایت‌ها استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه