English

بطحایی:

مجوز پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را گرفته ایم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در چهار تا پنج سال آینده ما با این چالش رو به رو هستیم اما علاوه بر ۱۸ هزار نیرویی که طبق ماده ۲۸ گرفته ایم مجوز پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را نیز گرفته ایم.

مجوز پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را گرفته ایم

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص نیروی مازاد در ستاد آموزش و پرورش اظهار کرد: کل نیروی اداری آموزش و پرورش در کل کشور ۵۰ هزار نفر است. یعنی کمتر از ۵ درصد نیروهای ما در ادارت هستند. اینکه شنیدم گفته اند صد هزار نیروی مازاد ستادی وجود دارد نمی دانم بر چه اساسی بوده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال چابک سازی در ستاد مرکزی و استان ها هستیم. این سیاست دولت در همه ارگانهاست. من نمی گویم نیروی ستادی زیاد داریم اما بنای چابک سازی این است که نیروهای متخصص به گونه ای چیده شود که بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

بطحایی در ادامه درباره چالش کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیان کرد: در چهار تا پنج سال آینده ما با این چالش رو به رو هستیم اما علاوه بر ۱۸ هزار نیرویی که طبق ماده ۲۸ گرفته ایم مجوز پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را نیز گرفته ایم تا کمبود نیرو را از طریق دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان رفع کنیم.

وی ادامه داد: البته دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ۴ سال طوول می کشد تا فارغ التحصیل و جذب شود و از همین رو از نیروهای حق التدریس نیز استفاده می کنیم ضمن اینکه دنبال این طرح هستیم تحصیل دانشگاه فرهنگیان را به دو سال تبدیل کنیم که دانشجوها پس از دو سال تحصیل بتوانند جذب شوند.

به گفته وی، تلاش آموزش و پرورش این است که در مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و مانوری نیز در همین راستا شهریورماه اجرا خواهد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه