English

شهرداران تهران قانون را اجرا نکردند؛

درختان پایتخت شناسنامه ندارند!

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات مصوبه صیانت از باغات بر مبنای قانون طرح های مجلس نیست، گفت: شهرداران مناطق این قانون را برای تصمیمات خود ضروری نمی‌دانند و رعایت نمی کنند.

درختان پایتخت شناسنامه ندارند!

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در مورد قانون صیانت از باغات اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال ۵۹ قانون صیانت از باغات تهران به تصویب رسید، متاسفانه پس از گذشت ۳۶ سال هیچکدام از شهرداران تهران این مصوبه را به شکل قانونمند اجرا نکردند بلکه در رابطه با اجرای قانون صیانت از باغات سلیقه ای رفتار کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات مصوبه صیانت از باغات بر مبنای قانون طرح های مجلس نیست، تصریح کرد: شهرداران مناطق این قانون را برای تصمیمات خود ضروری نمی‌دانند و رعایت نمی کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه در این طرح برای باغات، پهنه‌های مختلف با شاخص‌های متفاوت ساخت و ساز در نظر گرفته شده است، طبق این قانون باید تمامی درختان شناسنامه دار و پلاک کوبی شوند.

قناعتی با بیان اینکه شهرداری تهران سیستمی بر مبنای مشخص کردن تعداد درختان با شناسنامه ندارند، افزود: طبق طرح صیانت باید تمامی باغات تهران شناسنامه دار شود و در جهت حفظ و نگهداری باغات را تملک کنیم. سیاست تشویقی را برای مالکان باغات لحاظ کنیم تا این باغات از بین نرود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در کشور درخت محوری داشته باشیم میتوانیم انسان محوری داشته باشیم، مطرح کرد: هر گونه مداخله و صدور مجوز ساخت‌وساز در باغات کمتر از ۵ هزار متر مربع براساس ضوابط پهنه R۲۴۱(احداثبنای حداکثر ۴ طبقه با ۳۰ درصد سطح اشغال) مجاز خواهد بود و در باغات با مساحت بیش از ۵ هزار مترمربع، ساخت‌وساز در چارچوب ضوابط G۲ که معادل دو طبقه در پنج درصد از مساحت باغ است، امکان‌پذیر می‌شود.

ضمن آنکه کلیه باغات و اراضی مشجر مربوط به دستگاه‌های دولتی طبق ضوابط پهنه G۱(حداکثر دو طبقه با سطح اشغال ۷ درصد) در طرح تفصیلی مجوز ساخت‌وساز دریافت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه