English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بهترین گل های آپارتمانی برای تصفیه هوای خانه/کدام گیاهان هوای خانه را تصفیه می کنند؟

برای تصفیه هوای خانه به ویژه در آپارتمان ها بهتر است گیاهانی را نگهداری کرد که ضمن ایجاد فضایی سبز، در تولید اکسیژن نیز موثر باشند.

بهترین گل های آپارتمانی برای تصفیه هوای خانه/کدام گیاهان هوای خانه را تصفیه می کنند؟

به گزارش خبرگزاری موج، روند گسترش شهرنشینی با توجه به صنعتی شدن کشورها و گام های رو به توسعه باعث شده است که مردم برای داشتن خانه و سرپناه، به صاف کردن کوه ها و شهرک سازی در باغ هایی شوند که در نهایت منجر به کوچک شدن طبیعت اطراف محل زندگی انسان ها شود. 

علاوه بر این خانه های کوچک معروف به قوطی کبریتی عرصه را بر داشتن محیطی سبز و دارای باغچه و گل و گیاه تنگ تر کرده است. در این میان برخی از افراد تمایل دارند برای حفظ ارتباط با طبیعت و برخورداری از آثار جسمی و روانی گل و گیاه در محیط زندگیشان، برخی گل ها را در خانه و آپارتمان خود نگه داری کنند.

وجود گیاه و گل در خانه می تواند بر روی افرادی که با مشکل کمبود خواب روبرو هستند اثر مثبت بگذارد. تصفیه هوای خانه می تواند کیفیت خواب و سلامتی بدن را ارتقا دهد. 

بنابراین وجود گیاهان در منزل می‌تواند علاوه بر تصفیه هوای خانه به درمان برخی بیماری ها نیز کمک کند. به طور خلاصه، فواید گیاهان خانگی عبارتند از: کیفیت مطلوب تر هوای خانه، کاهش استرس، کاهش اضطراب، بهبود کیفیت خواب، بهبود خلق و خوی فردی، پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های دیگر، پیشگیری از سردرد، بهبود عملکرد مغز و بوی بهتر بدن.

در همین رابطه ناسا 10 نوع گیاه آپارتمانی را معرفی کرده است که اثر زیادی در تولید اکسیژن و تصفیه هوا دارد و اگر تصمیم دارید در خانه گیاهی را نگهداری کنید این 10 نوع به شما توصیه می شود. این مساله به ویژه برای کلانشهرها که در سال های اخیر با آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی مواجه هستند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

نخل پروانه

نخل پروانه ای

نخل پروانه با نام علمی Areca Palm، یک گیاه متعلق به منطقه ماداگاسکار است که آلودگی‌ هوا را از بین می‌برد. محققان می‌گویند این نوع نخل برای کسی که سرما خورده و یا سینوزیتش عود کرده، مثل یک داروی قوی عمل می‌کند. زیرا رطوبت ملایمی را در هوا آزاد می‌کند. خود این موضوع موجب می‌شود که تنفس راحت‌تر شود و فرد سریع‌تر به خواب برود.

 آلوئه‌وار

آلوئه وار

آلوئه‌ورا از آن دست گیاهانی است که نگهداری بسیار راحتی دارد و از نظر ناسا یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه برای زیباسازی داخل خانه هم بسیار مناسب است.

جالب است بدانید که آلوئه‌ورا در طول شب به طورمداوم اکسیژن آزاد می‌کند و برای اتاق خواب واقعا ایده‌آل است. این گیاه همچنین با گازهای بنزن (که از مواد شوینده و پلاستیک منتشر می‌شود) و فرمالدئید (که از لاک‌ها و کف‌پوش‌ها متصاعد می‌شود) مبارزه می‌کند و هوا را کاملا پاک نگه می‌دارد.

پاپیتال

عشقه

پاپیتال یا عَشَقه معمولی یا پیچک معمولی یا داردوست معمولی با نام علمی Hedera helix، معمولا با عید کریسمس همراه است و پیچکی است که در خانه به راحتی رشد می‌کند و برای اتاق خواب مناسب است. محققان بر این باورند که گیاه پاپیتال در عرض 12 ساعت تمام آلودگی‌های هوای اتاق را از بین می‌برد.

نخل تزئینی یا کوتوله

نخل

نخل تزئینی با نام علمی Phoenix roebelenii، گیاه بسیار سرسخت، مقاوم به خشکسالی و با عمر بالاست و در از بین بردن آلودگی‌های داخلی خانه - به ویژه زایلین تبحر زیادی دارد.

سرخس برگ شمشیری

سرخس

سرخس برگ شمشیری با نام علمی Nephrolepis exaltata، یک گیاه جذاب است که از زمان ویکتوریا تاکنون خودنمایی می‌کند. این گیاه در رده نهم لیست 50 گیاه تصفیه‌کننده هوا قرار دارد زیرا به راحتی آلودگی‌های درون داخل اتاق به خصوص فرمالدئید را حذف می‌کند.

آگلونما

آگلونما

آگلونما یا همیشه سبز چینی، ساده‌ترین گیاه خانگی به شمار می‌رود زیرا در نور کم و مناطقی از خانه (مثل اتاق خواب تاریک) که هیچ گیاهی رشد نمی‌کند، به خوبی رشد می‌کند. بهترین نکته این گیاه این است که در زمان کمتر سموم بیشتری را از بین می‌برد.

گل چمچمه ای

چمچمه ای

 

گل چمچه‌ای یا برگ‌قاشقی با نام علمی spathyphylum گیاه بسیار زیبایی است که می‌تواند به تنهایی تا 60 درصد هوای داخل خانه را تصفیه کند. نکته جالب این گیاه آن است که گرده‌ها یا هاگ‌های بسیار ریز را از طریق برگ‌هایش جذب می‌کند و از طریق ریشه‌هایش به عنوان غذا استفاده می‌کند.

گیاه عنکبوتی

عنکبوتی

گیاه عنکبوتی با نام علمی Chlorophytum comosum بسیار سریع رشد می‌کند و می تواند در عرض 12 روز تمام سموم داخل هوای اتاق را دفع کند. این گیاه به خصوص برای افرادی که آلرژی گرد و غبار دارند، عالی است.

نخل راپیس

نخل راپیس

نخل راپیس با نام علمی Rhapis excels یکی از مؤثرترین گیاهان در پاکسازی هوا از آلودگی‌های فرمالدئید، آمونیاک، زایلین و تولوئن است.

فیکوس بنجامین

فیکوس

فیکوس بنجامین با نام علمی Ficus benjamina هم یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هواست که تمامی آلودگی‌های ناشی از فرش و مبلمان نظیر فرمالدئید، بنزن و تری کلرو اتیلن را خذف می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه