English

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در همایش «تهران هوشمند ۲۰۱۸»:

تهران تا سال ۲۰۲۵ ابرشهر می شود

به اعتقاد مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شهرهای هوشمند شهرهایی توسعه یافته هستند که کیفیت زندگی شهروندانش در بالاترین حد استاندارد قرار دارد.

تهران تا سال ۲۰۲۵ ابرشهر می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد فرجود در همایش «تهران هوشمند 2018» که با حضور شهردار تهران و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در دوره جدید مدیریت شهری هوشمند سازی شهر نگاه نوآورانه ای است که شهردار تهران و اعضای شورای شهر از آن حمایت می کنند.

وی با اشاره به تجربه های جهانی شهرهای مطرح دنیا در مدیریت هوشمند ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی در ۶۰۰ شهر دنیا ایجاد می شود و ۶۰ تا ۸۰ درصد انرژی دنیا نیز در شهرها مصرف می شود. جالب است بدانید که تنها روشنایی شهرها  ۱۹درصد انرژی دنیا را مصرف می کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بیان کرد: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ تهران نیز یک ابرشهر شود، این در حالی است که اکنون تهران سالانه 1.2 میلیون گردشگر را می پذیرد و گسترده ترین شبکه حمل و نقل عمومی را میزبانی می کند.

وی با بر شماری چالش های مهم شهر تهران یادآور شد: بیش از ۴۰ درصد سفرهای شهری در تهران با خودروی شخصی انجام می شود و فضای حمل و نقل سبز فقط یک درصد است. در تهران روزانه 7 هزا رو 500 تن زباله تولید می شود.

فرجود با بیان اینکه هر کدام از چالش های شهر تهران پیچیدگی خود را دارد، تاکید کرد: از آلودگی هوا تا کمبود منابع آب و ترافیک را می توان نام برد که این موارد و بسیاری دیگر معضلات جدی هستند، اما هوشمندسازی می تواند یکی از راه های حل معضلات باشند. یکی از تعاریف شهر هوشمند این است که شهر هوشمند عرصه ای توسعه یافته است که شرایط زندگی بهتر را در ابعاد اقتصادی، شهروندی، حاکمیتی، جابجایی، محیط و زندگی به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه باید به ابعاد تهران هوشمند اعم از اقتصاد هوشمند، مردم هوشمند، حاکمیت هوشمند، جابجایی هوشمند، محیط هوشمند و زندگی هوشمند پرداخت، گفت: سیاست های حاکم بر برنامه تهران توجه به پایداری، انسجام و هماهنگی، جلب مشارکت، یکپارچگی، تعامل با سایر ذی‌نفعان و اطلاع رسانی شفاف و مستمر است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مورد انتظار از برنامه تهران هوشمند، توسعه شهری پایدار، هدایت نوآوری شهری، رضایت شهروندان، ارتقای مشارکت شهروندان و نظام های مدیریت و خدمات کارآمد خواهند بود، خاطر نشان کرد: کلیدی ترین هدف این همایش در نهایت تعیین و تبیین تعاریف شهر هوشمند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه