English

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران:

آلودگی شهرری به خاطر وجود کارخانه سیمان/ سازمان محیط زیست درباره وضعیت آلودگی هوای ری توضیح دهد

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت: شهرری آلوده ترین منطقه تهران است.

آلودگی شهرری به خاطر وجود کارخانه سیمان/ سازمان محیط زیست درباره وضعیت آلودگی هوای ری توضیح دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، احمد مسجد جامعی در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با بیان این مطلب افزود: منطقه 20 به دلیل وجود معادن و کارخانه سیمان در اغلب روزهای سال هوای آلوده ای دارد، در مورد این وضعیت سازمان حفاظت محیط زیست باید توضیح دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش و اولویت مدیریت شهری در تهران براساس عمومی نظرسنجی‌ها و دیدگاه‌های کارشناسی، آلودگی هواست، ادامه داد: آلودگی هوا در همه نقاط پایتخت یکسان نیست؛ براساس سنجش و گزارش های شرکت کنترل کیفیت هوا میزان آلودگی در محدوده جنوبی شهر به ویژه منطقه ۲۰ بیشتر است.

عضو کمیسیون اجتماع و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه  میزان آلودگی هوا در شهرری تفاوت محسوسی با دیگر نقاط تهران دارد، بیان کرد: این محدوده در اغلب مواقع در شرایط ناسالم و هشدار دهنده قرار می گیرد؛ چنانچه در محدوده شهرری از ابتدای سال ۹۶ تاکنون حدود ۲۵۰ روز ناسالم وجود داشته است. این در حالی است که در دیگر مناطق شهر تهران در مجموع ۱۲۰ روز ناسالم گزارش شده است.

به گفته وی؛ روال آلودگی هوا در اغلب سال ها در شهرری پابرجاست، در حالیکه با توجه به شرایط محیطی و منابع طبیعی و کشاورزی گسترده که پیرامون این منطقه وجود دارد، نباید میزان آلودگی آنجا از دیگر مناطق بیشتر باشد.

مسجد جامعی با اشاره به بازدیدی که به مناسبت هفته هوای پاک از منطقه ۲۰ صورت گرفت، یادآور شد: بنا به گزارشات مردمی معادن و کارخانه سیمان تهران یکی از منابع موثر آلوده کننده هواست و گرد و غبار اغلب از دودکش های آن و بخش‌های دیگر وارد هوا می شود و برای اهالی قابل رویت است.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه آن که بر اساس گزارش‌های رسمی کیفیت هوا در این منطقه در بیشتر مواقع به علت شاخص آلاینده گرد و غبار ناسالم است از این رو لازم است سازمان حفاظت محیط زیست به این پرسش‌ها پاسخ گوید؛ وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان تهران در پنج ساله گذشته چگونه بوده و چه افت و خیزی داشته است؟ و چه اقداماتی برای کنترل آلایندگی صورت گرفته و چرا به نتیجه نرسیده است؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه