English

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران:

همچنان متولی اصلی مدیریت بحران در کشور مشخص نیست

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت: همچنان متولی اصلی مدیریت بحران در کشور مشخص نیست.

همچنان متولی اصلی مدیریت بحران در کشور مشخص نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، احمد مسجد جامعی در تذکر خود در سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: از وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد بحران می خواهم عملکرد یک ساله دستگاه هایی که نام آن ها در گزارش ملی آورده شده را ارایه کنند.

وی با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو  ادامه داد: زمان فرو ریختن پلاسکو رئیس جمهور هیاتی برای گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو تعیین کردند تا راه های پیشگیری از تکرار این حادثه و اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم در سطح ملی، محلی و منطقه ای برای جلوگیری از این وقایع ارایه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با  اشاره به شعار هیات گزارش ملی حادثه پلاسکو مبنی بر اینکه « پلاسکو را فراموش نکنیم » بیان کرد: در این راستا گزارش بسیار گسترده و مفصلی از سوی هیات ویژه ارایه شد که در کنار آن مجلس، دستگاه قضایی، شهرداری و شورای شهر نیز گزارش هایی ارایه دادند.

وی با بیان اینکه با گذشت یک سال از ارایه گزارش های این حادثه، خوب است تا یک گزارشی به شورای شهر داده شود و بگوییم وظایفی که برای دستگاه های مختلف تعیین شده به کجا رسیده و چه اقداماتی صورت گرفته است؟؛ یادآور شد: باید متولی اصلی مدیریت بحران در شهرهای بزرگ از جمله در تهران تعیین شود، یعنی بر اساس گزارش کارشناسان هنوز متولی اصلی مدیریت بحران معلوم نیست این در حالی است که باید نسبت سازمان مدیریت بحران کشور با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران مشخص شود.

مسجد جامعی تاکید کرد: درباره رسانه ها در گزارش ملی نوشته شده خبرنگاری و روزنامه نگاری ایمنی تقریبا وجود ندارد و آموزش های مرتبط با این حوزه متروک است.

وی همچنین از رسانه ها و مطبوعات در حادثه پلاسکو تشکر کرد و گفت : اطلاعات و آموزش های افکار عمومی از سوی رسانه ها در آن دوره بالا برده شد؛ گروه های خبری و خبرگزاری ها کار بزرگی انجام دادند که بسیار جای تقدیر وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: از وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد بحران می خواهم عملکرد یک ساله دستگاه هایی که نام آن ها در گزارش ملی آورده شده را ارایه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه