English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

۴۰ سال است که اصل ۲۷ قانون اساسی اجرا نمی شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: نزدیک به 40 سال است که اصل 27 قانون اساسی مبنی بر اینکه مردم در بیان اعتراضات خود آزاد هستند، اجرایی نمی شود و بر این مبنا تعیین مکانی برای بیان این اعتراضات توسط شهرداری تهران ضرورتی ندارد.

40 سال است که اصل 27 قانون اساسی اجرا نمی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمود میر لوحی در سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جریان تصویب دو فوریت الزام شهرداری  تهران به تعیین مکانی برای اعتراضات مردمی با بیان این مطلب افزود: قبول دارم که در این مساله دستگاه های مسئول دیگری باید جلوتر از ما اقدام میکردند. اما چهل سال است که این اصل درقانون وجود دارد اما چهل سال است که به این اصل توجهی نمی شود.

وی ادامه داد: در قانون ذکر شده است که تجمعات قانونی مجاز است اما شروطی امده که حتی یک تجمع قانونی شدنی نیست. چرا این طور قانون می نویسیم؟ قانون تجمعات قانونی طوری است که هیچ کس الان جرات ندارد در اعتراض تجمع کند. باید برود محضر و تعهد بدهد که اگر سخنی گفته شد جوابگو باشد. می بینید که وقتی ما راه های قانونی را تسهیل نمی کنیم نتیجه اش این می شود که مردم می گویند من که نمیتوانم مجوز قانونی بگیرم پس کار غیرقانونی می کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: چرا ما داریم تعریف مخالفت و انتقاد را صرفا به حوزه امنیت و سیاست محدود میکنیم چون مخالفت و نقد می تواند بشدت گسترده باشد. ما متخصص این هستیم که مطالبات را از هر حوزه ای به حوزه سیاست می بریم و حوزه سیاسی را نیز امنیتی می کنیم.

به گفته وی؛ مخالفان دولت میگویند که نقدها همه اقتصادی هستند پس باید پرسید که اکر این طور است چرا مواجهه شما با اعتراضات امنیتی است؟ ما می خواهیم پیش قدم بشویم که بگوییم انتقادات مردم حوزه های متعدد را در بر می گیرد و ما اگر پیش بینی لازم نکنیم این اعتراضات نامنظم خسارت وارد می کند. به نظر من این اقدام کار بسیارخوبی است. پیشنهاد می کنم پارک گفتگو را به این امر اختصاص دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه