English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

عدم تحقق ۲۳.۵ درصد از درآمد شهرداری در سه ماه اخیر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران از عدم تحقق 23.5 درصد از درآمد شهرداری تهران در سه ماه اخیر خبر داد.

عدم تحقق 23.5 درصد از درآمد شهرداری در سه ماه اخیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مجید فراهانی در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش حسن رسولی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب های درآمد و هزینه شهرداری تهران طی سه ماه شهریور، مهر و آبان 96 با بیان این مطلب افزود: هزینه های شهرداری تا انتهای آذر ماه 96 نشان می دهد که 23.5 درصد درآمدهای شهرداری محقق نشده و 121 درصد تا انتهای آذر ماه هزینه شده است؛

وی ادامه داد: بنابراین شکاف میان هزینه ها و درآمدهایی که تا انتهای آذر ماه داشته ایم نگران کننده است و اگر با این رقم جلو برویم قطعا شاهد عدم تحقق درآمدها و افزایش هزینه ها خواهیم بود ؛ از این رو با ادامه این روند در آینده با مشکلات جدی مالی رو به رو خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به جلسه روز گذشته خود با معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران بیان کرد: با آن که حوزه شهرسازی یکی از حوزه های درآمدزا است اما تنها 10 درصد بودجه تا کنون بدان  تخصیص داده شده است. این امر واقعا نگران کننده است. در این خصوص چندین کار جدی باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شنیده شده است وضعیت بودجه سال آینده  شهرداری تهران به طور کاهشی بسته نشده است؛ یادآور شد: بر اساس مشکلات بودجه ای همچنان شهرداری تهران اصرار دارد تا بودجه را تا سقف 18 هزار میلیارد ببندد.

مجید فراهانی  با بیان اینکه درباره گزارش آقای رسولی، این امر اساسش مربوط به بحث های قبل از انقلاب است. تاکید کرد: امروزه  بخش عمده ای از پروژه های شهرها بر اساس سرمایه گذاری های خارج از بودجه اداره می شود. لازم است که سه ماه یکبار وضعیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در شهر تهران بررسی شود.

به گفته وی، لازم است بودجه شهرداری در خصوص کاهش هزینه های غیر ضروری از محل حذف فعالیت های غیر مرتبط با وظایف و تکالیف شهرداری ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تا سال گذشته به رغم مشکلات مالی، بخش عمده ای از هزینه ها به کارهایی اختصاص داده می شد که اساسا هیچ ربطی به تکالیف شهرداری ندارد؛ گفت: این کارها اعم از ساخت مسجد، کمک به هیئت ها و فعالیت های غیر مرتبط با تکالیف قانونی شهرداری، اختصاص داده می شد از این رو لازم است تکالیف غیر مرتبط با وظایف قانونی شهرداری پیش بینی شود و هزینه های غیر مرتبط با تکالیف شهرداری کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه