English

ابتکار:

رویکرد دولت، توجه به تشکل‌های مردمی است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از رویکردهای دولت توجه به نهادهای مدنی، خیریه‌ها و تشکل‌هایی که مردم با علایقی که داشته شکل داده‌اند.

رویکرد دولت، توجه به تشکل‌های مردمی است

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در همایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار که در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، گفت: یکی از راهبردهای جدی دولت دوازدهم زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال بوده که برای رفع این مشکل از همه توانمندی‌ها و امکانات دستگاه‌های مختلف استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته میزان جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور افزایش یافته و زمینه فعالیت آن‌ها در رشته‌های تخصصی وجود ندارد.

ابتکار تاکید کرد: کارگروه‌های اشتغال پایدار روستایی که در هر استان و شهرستان تشکیل شده باید زمینه ایجاد اشتغال در روستاها را با رویکرد توسعه صنایع دستی و محصولات کشاورزی قابل عرضه به بازار با استفاده از جامعه تحصیل کرده روستائی، شرکت‌های دانش بنیان در روستاها و بکارگیری روش‌های نوین مانند تجارت الکترونیک ایجاد کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: یکی از رویکردهای ما در حوزه توانمندسازی بانوان روستایی توجه به حوزه گردشگری است که اعتبارات و بسته‌های حمایتی خوبی در این حوزه ارائه خواهد شد.

ابتکار ظرفیت تشکل‌های مردمی و نهادهای مدنی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای دولت توجه به نهادهای مدنی، خیریه‌ها و تشکل‌هایی که مردم با علایقی که داشته شکل داده‌اند و در سطح کشور ما نیز شاهد رشد قابل توجه آن هستیم بوده که امیدواریم با پشتوانه قوی این جریان اجتماعی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی تجهیز و آماده کنیم.

وی ادامه داد: حمایت و توجه به این تشکل‌ها می‌تواند نقش بانوان را پررنگ تر کند و از سویی امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز قانون حمایت از این تشکل‌ها را تصویب کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به راه‌اندازی مجمع مشورتی بانوان گناباد نیز اظهار کرد: این مجمع باید در راستای توان‌افزایی افراد که به هر دلیلی آسیب دیده‌اند فعالیت کند و شرایط برگشت آن‌ها به جامعه مهیا شود.

نقش مهم تاب آوری اجتماعی در عبور از مشکلات

ابتکار اضافه کرد: مسئله تاب آوری فردی و اجتماعی می‌تواند موجب اعتلای جامعه و عبور از مشکلات را فراهم کند، چراکه این یکی از شیوه‌های رایج دنیا بوده و وقتی مردم این توانمندی را پیدا کنند بسیاری از مشکلات با کمک مردم حل می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: بانوان ما در برابر مشکلات نباید بی‌تفاوت باشند و این بی تفاوتی را صبر معنا کنند و بلکه باید برای حل این مشکلات به دنبال راه حل بوده وبر خداوند متعال توکل کنند.

گفتنی است ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و علامه بهلول گنابادی و بازدید از میراث جهانی قنات قصبه و روستای هدف گردشگری ریاب و همچنین نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های بانوان نیز از جمله برنامه‌های سفر دکتر معصومه ابتکار در شهرستان گناباد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه