English

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون شهردار:

تنها اقدام مناسب در حوزه شهرسازی دو بخشنامه نجفی بود/ مگا مال های شهر تهران پیوست ترافیکی ندارند

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در حوزه شهرسازی و معماری در 100 روز اخیر تنها اقدام مناسب شهرداری صدور دو بخشنامه ضد فساد شهردار تهران بوده است.

تنها اقدام مناسب در حوزه شهرسازی دو بخشنامه نجفی بود/ مگا مال های شهر تهران پیوست ترافیکی ندارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، اعضای شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به بیان دیدگاه ها و تذکرات خود پرداختند.

رئیس شورای  شهر تهران در این باره گفت: ساختمان های بزرگی در تهران ساخته شده که صد در صد پیوست ترافیکی ندارند راه حلی برای این کمبود بیابید.

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه باید بحث پیوست ترافیکی طرح های حجیم در تهران جدی  گرفته شود، افزود: متاسفانه در طرح های بزرگ تجاری ساخته شده در شهر مانند مراکز تجاری پالادیم و کوروش، به آن پرداخته نشده است.

به اعتقاد رئیس شورای شهر تهران، با توجه به این کمبود باید در مورد پروژه های بزرگ تجاری در حال ساخت سخت گیر تر برخورد شود چراکه نداشتن پیوست ترافیکی  باعث بروز مشکلات ترافیکی در آینده می شود.

وی تاکید کرد: شخصا موضوع  پیوست ترافیکی مجتمع در حال ساخت اطلس مال را پیگیری کردم  که در پاسخ گفتند اگر اجرایی شود ترافیک منطقه را قفل می کند و این در حالی است که  در حال حاضر هم تردد در این محل با مشکلاتی مواجه است.

برخورد جدی با تخلفات ماده 100

معاون اجرایی شورای شهر تهران نیز بیان کرد: باید در برخورد با تخلفات ماده ١٠٠ و ... جدی تر باشیم.

محمود میرلوحی تاکید کرد:هرچه در نوسازی برای تجمیع واحدهای کوچک خرج کنیم بیهوده است و باید طرح ها بزرگ مقیاس باشد.

بی مهری مدیریت شهری به شهرسازی

احمد مسجد جامعی نیز تاکید کرد: به موضوع شهرسازی و معماری در مدیریت شهری بی‌مهری شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: چشم انداز و راهبرد سیاست‌ها را داریم اما مشکل ما این است که شاخص‌ها عملیاتی نشده و نمی توان ارزیابی کرد!

وی با بیان اینکه در اعتبارات مصوب مناطق ٢٢ گانه رقم‌ها یکی است این درحالی است که هر منطقه باید تعریف ویژه داشته باشد، افزود: مناطق با هم تناسب ندارند و باید نظام منطقه‌بندی تغییر کند چرا که تقسیم مناطق تا امروز مبنایی نداشته است.

عدم استفاده از آب شرب در ساخت و سازها

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تاکید کنید که از آب شرب تهران برای ساخت و ساز استفاده نشود‌.

شهربانو امانی ادامه داد: باید کیفیت مصالح را در نظر بگیرید، در ساختمان‌های جدید با نبود تجهیزات ایمنی مواجه هستیم بگونه ای که این تجهیزات را تنها برای دریافت امضا از کارشناس ایمنی می‌آورند و بعد از گرفتن امضا می‌برند!

وی خطاب به معاون شهردار تهران بیان کرد: برنامه شما در خصوص سرنوشت گودهای ناایمن پایتخت چیست؟ شورای عالی معماری مستقل تشکیل دهید و مجمع ٥١ نفره تهران هم کمک می کند.

برنامه شهرداری در حوزه شهرسازی شفاف نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای  شهر تهران نیز با بیان  اینکه هنوز برنامه شهرداری در حوزه شهرسازی و معماری مشخص نیست، گفت: تنها اقدام عملی در این حوزه دو بخشنامه نجفی بود.

مرتضی الویری ادامه داد: در مورد بافت فرسوده مفصل بحث می شود اما توضیح دهید که برنامه شما برای عبور از نوسازی تک بنایی به نوسازی بخشی چیست! هنوز معاون شهرسازی اعلام نکرده که  آیا بازنگری طرح تفصیلی استارت خورده است؟

مخالف میراث خواری و شهرفروشی هستیم

عضو کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تهران نیز یادآور شد: شهر زنده است و ما مخالف تداوم میراث خواری و شهرفروشی هستیم اما نباید این مسئله روند شهر را متوقف کند.

حسن رسولی با بیان اینکه از شهرداری تهران انتظار داریم همزمان با تغییر رویکرد، کارهای دیگر  را متوقف نکند، افزود: متاسفانه مردم از توقف فعالیت های روزمره گلایه دارند چرا که قرار است رویکردها عوض شود.

ضرورت احیای درآمدهای پایدار

عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای  شهر تهران نیز گفت: از دغدغه‌های شورای پنجم توقف شهرفروشی و احیای درآمدهای پایدار بود.

مجید فراهانی افزود: ٧٠ درصد درآمد شهر مبتنی بر فروش شهر و ساخت و ساز است و باید این روند در مسیری با احیای درآمد پایدار متوقف شود.

وی با بیان اینکه شهر موجودی زنده است و نباید یکباره ترمز آن را کشید، ادامه داد: در مناطق مردم گلایه دارند که سیاست های شهرداری در حوزه شهرسازی عوض شده و حتی موضوعات به قوه قضاییه کشیده شده و مشکلات زیادی به وجود آورده و نارضایتی شدید را شاهد هستیم.

تراکم فروشی در اواخر دوره قبلی مدیریت شهری

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز بیان کرد: مجوزهای زیادی با تراکم های زیاد در ماه های آخر مدیریت قبلی صادر شده است.

ناهید خداکرمی افزود:دلسوزی در مالکان را نداریم و شاهد رفتار بی رحمانه و ضداجتماعی با ساخت و سازها هستیم.

عدم استفاده از مجری ذی صلاح در ساخت و سازهای شهری

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: از سال٩٤ تاکنون ساخت وساز نیاز به مجری ذی‌صلاح ندارد که اثرات نامطلوب گذاشته است و باعث شده هرکسی در این شهر ساختمان بسازد که منطقی ندارد و باید چاره اندیشی کنید.

افشین حبیب زاده گفت: چرا اجازه می‌دهید افراد بدون صلاحیت ساختمان بسازند؟

مسکوت ماندن طرح های معاونت شهرسازی

سخنگوی شورای شهر تهران نیز یادآور شد:  متاسفانه شاهدیم که یک موضوع یا طرح در چند سازمان و معاونت بررسی می شود.

علی اعطا بیان کرد:طرح ها در معاونت شهرسازی مسکوت می‌ماند و در کتابخانه معاونت می‌پوسد باید بررسی شود چرا و به چه مقدار طرح ها روی زمین مانده است!

به اعتقاد وی، هماهنگی و ارتباط معاونت شهرسازی با شورا بیشتر شود چراکه شورا در جریان امور نیست!

تبدیل باغات شهر تهران به ساختمان

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران از معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران سوال کرد: برنامه معاونت شهرسازی برای آماده‌سازی شهر برای معلولان و کودکان چیست؟

الهام فخاری تاکید کرد: شاهد تداوم پرشتاب تبدیل باغات به ساختمان ها و برج های بزرگ هستیم که یا باید به جدیت دستور توقف داد و یا اعلام شکایت از شهرداران متخلف مناطق ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه