English

جلوگیری از فرار مغزها هدف اصلی دانشگاه آزاد /حسابرسی دقیق بر روی حقوق مدیران آقازاده دانشگاه آزاد

علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه ازاد گفت دانشگاه ازاد اسلامی یکی از پدیده های بعد از انقلاب است و امام خمینی بر روی ان نظر مثبت داشته است.

جلوگیری از فرار مغزها هدف اصلی دانشگاه آزاد /حسابرسی دقیق بر روی حقوق مدیران آقازاده دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی که در نشست خبری در مرکز رسانه های دانشگاه آزاد شرکت کرده بود با اشاره به اینکه بحث صندلی های خالی تنها در دانشگاه آزاد وجود ندارد و همه دانشگاهها با این معضل روبرو هستند در ادامه افزود : این مشکل کلی وزارت علوم است و از سوی دیگر می توان به عنوان افتخاری از ان یاد  کرد زیرا صندلی های خالی نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران طی سالهای اخیر توانسته است آموزش عالی را در کشور توسعه دهد از سوی دیگر در سالهای اخیر ما با کاهش جمعیت روبرو بوده ایم که این موضوع نیز باعث شده که تعداد متقاضیان دانشگاهی از تعداد صندلی های این دانشگاه کمتر باشد

وی راهکار این مساله را ایجاد رشته های پر کاربرد عنوان کرده و افزود : مهمترین اقدامی که می توان در این خصوص انجام داد این است که رشته های کم متقاضی حذف و رشته های پرکاربرد جای آنها را بگیرد .

علی اکبر ولایتی تاکید کرد: مدتی قبل بحث حذف برخی از کد رشته ها از دانشگاه آزاد مطرح شد اما همان زمان جلساتی با وزارت علوم برگزار کردیم و نتیجه این جلسات نیز این بود که رضایت دو طرف باقی ماند .

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا بحث حقوق های نجومی در دانشگاه آزاد را دنبال می کنند و چه برنامه ای برای جلوگیری از این مسائل دارند خاطرنشان کرد : من از خودم شروع می کنم . من از دانشگاه آزاد حقوقی دریافت نمی کنم .

از ابتدای حضورم در دانشگاه آزاد نیز بسیاری از حقوق ها که خارج از عرف بود، حذف و حقوق ها بر اساس مصوبه دولت پرداخت می شود .البته از زمان دکتر نوریان توافق شد که پرداختی مدیران کاهش پیدا کند .

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در ادامه در توضیح اینکه حقوق های نجومی در دانشگاه آزاد را تا چه میزان بررسی کرده اند گفت:  از معتبرترین موسسه حسابرسی با نام مفید راهبر که همه به صحت و سلامت آن اعتقاد دارند درخواست کردیم که حسابرسی دانشگاه را انجام دهد و تازمانی که نتایج مشخص نشود نباید شایعات مبنا قرار گیرد. اما موضوع پیشگیری از مشکلات مالی را مدنظر قرار داده ایم چراکه هرجا مسائل مالی وجود داشته باشد و کنترل و نظارت وجود نداشته باشد با مشکلات مواجه می شود. مسائل مالی دانشگاه باید حفاظت شود چراکه مردم با سختی هزینه تحصیل فرزندان خود را تامین می کنندو این بیت المال است.

این مقام مسول در پاسخ به این سوال که آیا غیبت های حسن خمینی در جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد می تواند باعث حذف وی از این هیات شود چنین پاسخ داد:حجه الاسلام حسن خمینی حتما به دلیل اشتغالاتی نتوانستند در جلسات حاضر شوند .با این حال هر وقت فرصت کنند و به تشریف بیاورند ما در خدمتشان هستیم . حسن خمینی همچنان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد هستند.

وی در خصوص هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد افزود :‌برنامه هایی برای ترمیم و اصلاح هیات امنا داریم اما هنوز فرد یا افرادی را معرفی نکرده و هنوز فردی را به شورای عالی انقلاب معرفی نکرده ایم.

ولایتی در پاسخ به بحث های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد ادامه داد: اسلام در همه زمینه ها به بحث آزادی افکار تاکید کرده است اما باید تامل بیشتری بر روی برخی از افکار انجام داد مثلا یک استاد دانشگاه که اصرار دارد ایران با صهیونیست متحد شود این فرد یک آزاد اندیش نیست یک مزدور است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه