English

معاون وزیر آموزش و پرورش:

متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد.

متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی فیض دوشنبه یکم خردادماه در همایش هدایت تحصیلی قطب غرب کشور در استان همدان، اظهار کرد: متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد و قبل از وجود این سند شاهد آن بوده‌ایم چرا که در بعضی مواقع در مهدهای قرآنی به جای علاقمندی به قرآن، دلزدگی در آنها به‌وجود می‌آید بنابراین گره زدن همه مسائل به سند ۲۰۳۰ جز بی‌اخلاقی نام دیگری ندارد و نباید بگذاریم در آموزش و پرورش بی‌اخلاقی دیده شود.

وی  با تأکید بر اینکه «بی‌اعتمادی به آموزش و پرورش به بهانه سند ۲۰۳۰ به ضرر نظام جمهوری اسلامی است»، افزود: سازمان ملل متحد چشم‌اندازی رؤیایی برای کل کشور تدوین کرده است.  در مقدمه سند 2030 آمده «سند پیش‌رو در هر منطقه نیاز به بازنویسی متناسب با شرایط منطقه‌ای دارد» بنابراین سند با شرایط و فرهنگ کشور بازنویسی می‌شود .

فیض با بیان اینکه «در آخر سند هم آمده است که برای کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارزش‌های حاکم و فرهنگ اسلامی ایرانی بازنویسی می‌شود»، تأکید کرد: این‌چنین سندهایی، سندهای تعهدآور نیست بلکه سندهای آرمانی است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در جریان این سند بوده به طوریکه اصل تحفظ در آن قید شده و ایران با توجه به این اصل سند را پذیرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: زمان اجرایی شدن سند 2030، گروهی از ۱۹ دستگاه مختلف تشکیل می‌شود و مجددا در مصوبه هیئت دولت اصل تحفظ مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه آنچه بر ما اصالت دارد اخلاق است نه سیاست، بیان کرد: زمانی‌که سیاست بر اخلاق غلبه کند، نقطه شکست آرمان‌هایمان را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: همانطور که مقدمه مهمتر از متن کتاب است بنابراین مطالعه مقدمه شیوه‌نامه هدایت تحصیلی امری ضروری‌تر است که اگر در آن دقت نکنیم در مطالعه بندهای بعدی دچار سردرگمی می‌شویم.

فیض با بیان اینکه باید با توجه به الگوی توسعه متوازن که یک نیاز ملی است، تصمیم آگاهانه و آزادانه را برعهده شخص دانش‌آموز قرار دهیم، عنوان کرد: در مقدمه شیوه‌نامه هدایت تحصیلی آمده است که ما دنبال ایجاد زمینه‌ای برای انتخاب آگاهانه و آزادانه برای دانش‌آموزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه  بحران سال گذشته در بعضی استان‌ها گرایش ۷۰ درصدی دانش‌آموزان به تحصیل در رشته تجربی بوده در حالی‌که این نیاز ۲۰ درصد است، تصریح کرد: در هدایت تحصیلی دانش‌آموز را به سمت انتخابش سوق می‌دهیم اما او را مجبور به انتخاب نمی‌کنیم پس باید به گونه‌ای عمل کنیم که گرایش به رشته‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای را افزایش دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش خود را موظف به پاسخگویی حداکثری به تقاضای دانش‌آموزان به رشته انتخابی خود می‌داند خاطرنشان کرد: می‌توان از استقبال ۳۸ درصدی دانش‌آموزان از رشته تجربی یاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه