English

رژیم آل خلیفه تعدادی از روحانیون حامی شیخ عیسی را بازداشت کرد

رژیم آل خلیفه چند روز پیش از برگزاری دادگاه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اقدام به بازداشت شماری از روحانیون برجسته این کشور کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج، چند روز قبل از برگزاری دادگاه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین رژیم آل خلیفه بحرین همچنان به سیاست های سرکوبگرانه خود علیه علمای دینی این کشور ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش رژیم آل خلیفه در جدیدترین اقدام خود در این راستا ۳ تَن از علمای برجسته بحرین را بازداشت کرد؛ شیخ «منیر المعتوق»، شیخ «عزیز الخضران» و شیخ «محمد هادی الغریفی» از علمای برجسته شیعه بحرین افراد بازداشت شده هستند.

رژیم آل خلیفه از روزهای گذشته اقدام به بازداشت شماری از علمای این کشور به اتهامات واهی کرده است؛ در همین راستا پیش از این نیز آل خلیفه علمای برجسته این کشور به نام های شیخ «عماد الشعله» و شیخ «یاسین الموسوی» برای انجام برخی تحقیقات احضار کرده بود.

مقامات آل خلیفه همچنین قرار بازداشت شیخ «فاضل الزاکی»، شیخ «محمد جواد الشهابی» و شیخ «علی ناجی الهملی» را تمدید کرده بودند.

روز دوشنبه نیز دادگاه وابسته به رژیم آل خلیفه جلسه محاکمه سید «مجید المشعل» رئیس هیأت علمای بحرین را به صورت کاملا ناگهانی و از پیش اعلام نشده برگزار کرده بود و روز ۱۷ آگوست(۲۷ مرداد) را برای برگزاری جلسه دوم محاکمه وی تعیین کرد.

گفتنی است رژیم آل خلیفه حدود ۲ ماه پیش تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور را لغو کرد و قرار است که روز یکشنبه ۲۴ مرداد جلسه محاکمه شیخ عیسی را برگزار کند و در همین راستا طی هفته های اخیر نیز بازداشت علمای برجسته این کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه