English

رییس بنیاد نخبگان استان خبر داد؛

اجرای طرح شهاب برای شناسایی نخبه های دانش آموزی در آذربایجان شرقی

رییس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی گفت: طرح شهاب برای شناسایی نخبگان دانش آموز در این استان اجرا می شود.

اجرای طرح شهاب برای شناسایی نخبه های دانش آموزی در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یوسف زندی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح مدت کوتاهی است که آغاز شده و هدف آن وارد کردن دانش آموزان نخبه به عرصه علم، تولید و بالندگی است که نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲هزار و ۵۰۰ نخبه در حوزه های مختلف در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، گفت: جوانان مستعد همواره پیشران توسعه و فن آوری هستند و شناسایی نخبگان نیز برای کمک به توسعه و همراهی با نخبگان است.

زندی ادامه داد: البته شناسایی نخبگان دانشجویی، دانشگاهی و تمام حوزه ها مد نظر بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی است طوری که 2هزار و 500 نخبه استان در رشته های مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی شناسایی شدند. 

وی همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ جامعه موضوع فرصت سوزی به خصوص در حوزه فن آوری است، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف وجود دارد، خواسته یا ناخواسته اگر دنبال راه میانبر برای رفع این مسائل هستیم، باید به سمت استارتاپ‌ها برویم. استارتاپ‌ها، امید و آینده کشور برای رشد و توسعه سریع هستند.

وی با بیان این‌که برای تحول در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها نیازمند عزم ملی هستیم، افزود: برای این امر، یکسری راهکارهایی مثل مشارکت شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که می‌توانند با لحاظ خلاقیت، نقش بسزایی به خصوص در حوزه رفع بیکاری و افزایش تولید داشته باشند تا توسعه و پیشرفت متوازن شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید روحیه اعتماد از کودکی در بستر جامعه ایجاد شود، گفت: علم، قدرت است و روحیه خودباوری که در پرتو آن شکل می‌گیرد، اثربخش بوده و بسیار گسترده است. مهارت‌های زندگی برای افراد باید از کودکی آغاز شود و تقویت روحیه خودباوری باید از این دوران جدی گرفته شده و تا دوران دانشگاه رشد یابد.

وی با بیان این‌که باید زیست بوم شرکت‌های فناور گسترده شود، اظهار کرد: در این حالت فناوری رشد و توسعه می‌یابد و لازمه آن نیز رشد شرکت‌های فناور است و رسانه‌ها نیز می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان را نسبت به مسائل جامعه و حضور فعال آن‌ها روشن تر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه