English

یعقوبعلی نظری:

راه اندازی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان رضوی با توجه به شعار سال در هفته اول فروردین ماه امسال با دبیری پارک علم و فناوری راه اندازی شده است.

راه اندازی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: پردیس‌های تخصصی در قالب قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان و با همکاری دانشگاهها و مراکز علمی در راستای تحقق شعار امسال در این استان ایجاد خواهد شد.

نظری این سخنان را در بازدید از پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد و ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی، فردوسی و سایر مراکز علمی پایه اصلی حرکت به سمت ایجاد پردیسهای تخصصی دانش بنیان هستند و بدین منظور همه افراد توانمند باید توسط پارک‌های علم و فناوری گرد هم جمع و مدیریت شوند.

استاندار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: شعار امسال "تولید، دانش‌بنیان و کارآفرینی" موضوع بسیار با اهمیتی است، چراکه اقتصاد دانش‌بنیان دارای ارزش آورده بالایی است و باید با استقلال علمی و تامین نیازمندی‌ها، وظایف خود را در این زمینه انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی

وی در ادامه متذکر شد: قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان رضوی با توجه به شعار سال در هفته اول فروردین ماه امسال با دبیری پارک علم و فناوری راه اندازی شده است که بنده در جلسات آن حضور دارم و معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی امور این قرارگاه را دنبال می کند.

نظری تاکید کرد: ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین همه بخش‌ها و همچنین حمایت و هدایت کلی جریان دانش بنیان هدف از راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد دانش بنیان در استان است که در این راستا مساله محوری و توجه به نیازهای جامعه باید در اولویت تمامی بخشها باشد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: در این چهارچوب پردیس‌های تخصصی مختلف مانند پردیس مربوطه به حوزه علوم پزشکی، پردیس مربوط به حوزه صنعت و معدن و پردیس مربوط به حوزه آی‌.تی پیش‌بینی شده است تا  بدین طریق همه شرکت‌های فعال و مرتبط با حوزه‌های مذکور به این پردیسها متصل شده و اقدامات  به صورت تخصصی ساماندهی شوند.

نظری در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به این که خاستگاه حوزه دانش‌بنیان از نخبه‌ها و نخبه پروری شروع می‌شود، لذا  اتصال بنیاد نخبگان به پردیس‌های تخصصی اولویت کار خواهد بود تا تمامی طبقات و لایه‌های کاری در اتصال به یکدیگر دنبال شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه