English

امام جمعه تبریز:

غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر است

امام جمعه تبریز گفت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر است و غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند متعال است.

غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز، اظهار کرد: فصل تابستان رسیده است و باید اوقات فراغت جوانان را فراهم ساخت چراکه این اوقات فراغت طبعتا دغدغه والدین است. 

وی با بیان اینکه تامین اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و نداشتن برنامه مناسب برای گذراندن اوقات فراغت یک تهدید بزرکی است، گفت: دستگاه‌های اجتماعی و متولیان امور جوانان اگر برنامه درست و جذاب نداشته باشند طبعا دشمن جای خالی شما را پر خواهد کرد. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در فصل تابستان فرصت بزرگی در دست ماست تا با اجرای برنامه‌های جذاب اوقات فراغت جامعه را تامین کرد، افزود: توصیه بنده رعایت دو نکته مهم است که اولا به دنبال طراحی و اجرای برنامه‌های سالم باشید و دوما حتما سلیقه مخاطب را در نظر بگیرید. 

وی ادامه داد: اگر برنامه شما جذابیت نداشته باشد طبعا مخاطب شما هم جذابیتی حس نخواهد کرد از این‌رو محیط‌های سالم را برای تامین اوقات فراغت را معرفی کرده و مردم هم آنها را انتخاب کنند. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به موضع‌گیری مثبت رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو که گفته بود که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، اشاره کرد و گفت: انتظار داریم دولت باکو در عمل نیز این حسن نیت خود را نشان دهد چراکه دولت سیزدهم در عمل نشان داده‌اند که به دنبال گسترش سیاست همگرایی با همسایگان هستند و کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان نیز به دلایل اشتراکات فرهنگی و مذهبی در اولویت هستند. 

وی افزود: گسترش روابط ایران و جمهورری آذربایجان مخالفان زیادی از جمله رژیم صهیونیستی را دارد که منافع خود را در ایجاد و تقویت اختلافات میان دو کشور می‌داند پس باید هوشیار بود و در زمین دشمن کینه‌ای بازی نکرد. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: تجربه ثابت کرده است که هر کشوری با ایران عقد اخوت بسته است، جمهوری اسلامی حق برادری را به شایستگی به جا آورده است.  

وی در ادامه خطبه‌ها به موضوع اعتراضات در کسور فرانسه اشاره کرد و گفت: کل جهان توجه کنند که این اعتراض مردم ایران و خیابان‌های ایران نیست بلکه فرانسه است. 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در این کشور (فرانسه) حکومت نظامی انجام شده است و چند لشکر زرهی با لشکر ۴۵هزار نفری برای سرکوب اعتراض به کف خیابان آمده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه اتفافات فرانسه ابعاد گوناگونی دارد باید از مناظر مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: اما آنچه برای جامعه ما مهم است این رفتار چندگانه غرب و مدعیان گردش آزاد اطلاعات است یعنی کسانی که تا دیروز بیانیه رنگارنگ برای حمایت از اغتشاشات ایران صادر می‌کردند الان در برابرفرانسه سکوت کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از بیانات کاخ سفید تا رئیس جمهور انگلیس و صدراعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا نسبت به اغتشاشات در ایران بگذریم حال امروز در برابر اعتراضات فرانسه ساکت ماندند و به خود حتی جرات نمی‌دهند در برابر این اعتراضات چیزی بگویند و پاسخ بدهند. 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها، با تبریک عید بزرگ غدیر خدمت تمام مسلمین جهان، گفت: از مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی تشکر می‌کنم که امسال جشن‌های غدیر متفاوت‌تر از قبل بود؛ هر سال که می‌گذرد، بهتر و بهتر می‌شود؛ اصلا همه جای شهر جشن است و هر جا را که نگاه می‌کنی همه در حال شادی و برگزاری جشن باشکوه غدیر است. 

وی ادامه داد: تا روز مباهله جشن‌ها ادامه دارد و سپس به استقبال عزاداری محرم خواهیم رفت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: هر چقدر غدیر را زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشتیم.

وی با اشاره بر اینکه غدیر مابین دو شهر مکه و مدینه اتفاق افتاده است، گفت: داستان غدیر بسیار مهم است چراکه تمام نقشه‌های منافقین را یکجا خنثی کرد و اسلام را در آن برهه حساس حفظ کرد. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امید است تمام مومنین روز به روز شناخت بیشتری با مساله غدیر پیدا کنند. این واقعه جزو مهم‌ترین ماموریت رسالتی حضرت رسول اکرم(ص) بود. این ماموریت در راستای پیام رسالت بود. 

وی گفت: نباید اجازه داد که از بین رفتن وحدت مسلمانان شود و در این میان مساله غدیر می‌تواند در نزدیک کردن قلب مسلمانان به هم موثر باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته به ولادت امام محمد کاظم(ع)، روز عفاف و حجاب، روز مباهله اشاره کرد. 

وی در ادامه از همه متولیان در رونمایی کتاب «زندگی اینجاست» کوتاهه‌هایی در مورد زندگی والد رهبر معظم انقلاب تشکر کرد و گفت: این مراسم با حضور اهالی قلم، علما، اقشار مختلف به صورت پرشکوه برگزار شد.  

آل‌هاشم با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) روزی در روز جمعه که مصادف با غدیرخم بود، خطبه غدیریه را فرمودند، افزود: حضرت علی(ع) در این خطبه فرمودند غدیر روز پایداری، عدالت، انکار مرتدین، روز راندن شیطان، برهان، ارشاد و راهنمایی، آزمون، اوصیا و انبیا، آشکاری اسرار، روز تفکیک حق از باطل است. 

وی گفت: روز عفاف و‌حجاب روزی است که مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضا خان به مسجد گوهرشاد ‌انجام گرفت. در این روز مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در سال ۱۳۱۴ موضوعی نیست که فراموش شود از این‌رو این روز را روز عفاف و حجاب نامیدند. 

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه تصمیم دارم تا هر هفته یک شبهه از طرف افراد کم حجاب و بی‌حجاب گفته و آن را جواب دهم، افزود: سوال کردند حجاب داشتن برایم سخت است؛ معیار انجام دادن کارهای ما راحتی و سختی آن کارها و بارزش بودن آنهاست. 

وی ادامه داد: ورزش کردن، درس خواندن، فداکاری و کمک به دیگران سخت است ولی رها کردن کارهای ارزشمند به بهانه سخت بودن آن منطق درستی است؟ آیا این بهانه شما به کل ساختار جامعه ضربه بزند چقدر این منطق را درست می‌دانید؟ 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه