English

مدل موفقی از شهرک صنعتی خصوصی در یزد ارائه نشده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تصریح بر اینکه شهرک صنعتی خصوصی از نظر حقوقی قابل تحقق است، بیان کرد: تا کنون در یزد مدل موفقی از شهرک صنعتی خصوصی ارائه نشده است و پیشنهاد می شود با وجود هزینه های زیاد برای ایجاد زیرساخت ها، ایجاد شهرک صنعتی بهترین راهکار است.

مدل موفقی از شهرک صنعتی خصوصی در یزد ارائه نشده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، ستاد اقتصادی مقاومتی دادگستری یزد در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با حضور غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد، محمدجواد ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد، مجتبی دستمالچیان رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و سایر اعضای ستاد در محل اتاق بازرگانی با دستور کار بررسی وضعیت پهنه رو به روی شرکت ذوب و روی بافق، اجرای خدمات آتش‌ نشانی در شهرک های صنعتی و بررسی مشکل جاده حدفاصل جهاد کشاورزی تا شهرک صنعتی یزد برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار گفت: با توجه به اینکه در شورای برنامه و توسعه استان مصوب شد صنایع آلاینده امکان استقرار در محور دشت یزد _ اردکان را ندارند سرمایه‌گذاران برای احداث کارخانه به ۳ پهنه جاده طبس، جاده ابرکوه و رو به روی شرکت ذوب و روی بافق هدایت می شوند.

ابوالحسینی با بیان اینکه به طور کلی شهرک صنعتی یزد و برق منطقه‌ای استان عملکرد خوبی در زیر ساخت برق داشتند، گفت: پهنه رو به روی شرکت ذوب روی بافق از لحاظ موقعیت جغرافیایی و مسیر دسترسی بسیار موقعیت مناسبی برای استقرار واحد های تولیدی است ولی از جهت تامین زیرساخت‌های انرژی برق، گاز و آب مشکلاتی داریم  هرچند تامین آب از طریق خط اول انتقال آب خلیج فارس تا حدی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در بافق فضای بیش از ۲۱۰۰ هکتار قابلیت احداث یک پهنه یا یک شهرک صنعتی وجود دارد، افزود: بر اساس جواز تاسیس های متقاضی، این پهنه ۲ و نیم میلیون متر مکعب نیازمند تامین آب است و برای گاز رسانی خط مستقل گازرسانی باید تاسیس شود.

ابوالحسینی با تصریح بر اینکه شهرک صنعتی خصوصی از نظر حقوقی قابل تحقق است، بیان کرد: تا کنون در یزد مدل موفقی از شهرک صنعتی خصوصی ارائه نشده است و پیشنهاد می شود با وجود هزینه های زیاد برای ایجاد زیرساخت ها، ایجاد شهرک صنعتی  بهترین راهکار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر