English

تلاش مضاعف برای اجرای توصیه های رهبر انقلاب به عدلیه در استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد، بر تلاش مضاعف مجموعه دستگاه قضایی استان در اجرای توصیه های هشت گانه رهبر معظم انقلاب به عدلیه تأکیدکرد و گفت: تمام نظام فکری و ظرفیت های استان باید در اجرایی شدن این توصیه ها بسیج شود.

تلاش مضاعف برای اجرای توصیه های رهبر انقلاب به عدلیه در استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه شورای قضایی استان یزد، افزود:‌ توصیه های رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه با نگاه به اسناد بالا دستی، سند تحول قوه قضاییه و تحقق شعار سال تبیین شد و باید همت و تلاش مجموعه برای تحقق کامل این سفارش ها و توصیه ها صورت گیرد.

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به سند تحول قوه قضاییه به عنوان یکی از مترقی ترین اسناد تحول، اظهار داشت:‌ در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه، در استان یزد شورای تحول تشکیل گردید و چندین جلسه نیز ضمن اخذ گزارش و پیشنهادات برگزار شد که باید از این پس اهتمام بیشتری جهت تشکیل جلسات و بررسی میزان پیشرفت برنامه های تحولی و همفکری برای رفع موانع و تسریع امور انجام شود.

این مقام قضایی، مقابله با فساد و ساختارهای فسادزا و در هم‌شکستن آن را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و گفت:‌ جامعه نجیب، متدین و دیندار یزد، زمینه های فساد را در استان کاهش داده، اما باید با استفاده از ظرفیت های مردمی و رسانه ای نسبت به هرگونه فساد و زمینه های فسادزا حساس بود و نسبت به برخورد با آن با قاطعیت عمل کرد.

وی اتقان آراء و جلوگیری از صدور احکام ضعیف یا مخدوش را از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و بیان داشت:‌ تمام ماحصل علم و اندیشه یک مقام قضایی متجلی در رأی است لذا دستگاه قضایی استان یزد سعی کرده است با برگزاری جلسات نقد رأی، نشست های مستمر قضایی، کارگاه های علمی و عملی، بازرسی های آموزشی، تقویت روحیه پژوهش و تحقیق و بهره گیری از قاضی معین در مسیر اتقان آراء حرکت کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اهتمام به انجام همه اختیارات و مأموریت‌های قانونی قوه قضاییه را مهم برشمرد و تصریح کرد: توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان قضایی، معطل نماندن هیچ‌یک از اختیارات و مأموریت‌های قانونی قوه قضاییه بود که در این زمینه باید با رصد کامل و البته به دور از احساسات و شعارزدگی، عمل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر