English

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

طرح بهبود راهکار موثر در کاهش آمار طلاق

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت:‌طرح بهبود با بیش از ۱۶ جلسه آموزشی و مشاوره رایگان برای پیشگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی پس از آن طراحی شده است و می تواند راهگشا باشد.

طرح بهبود راهکار موثر در کاهش آمار طلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد،‌ رضا ابهت مدیر کل بهزیستی استان یزد در نشست خبری با بیان اینکه فعالیت فوریت های اجتماعی که توسط سازمان بهزیستی انجام می شود بین بخشی است، ابراز داشت: مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان کار و خیابانی و نیز مراکز نگهداری از دختران و زنان آسیب دیده در استان یزد زیر نظر اداره کل بهزیستی فعالیت می کنند بر همین اساس مرکز فوریتهای اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در استان طی سال گذشته شش هزار و ۳۷۰  مورد تماس داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و ۳۵۵ مورد اعزام تیم سیار اورژانس اجتماعی انجام شده است، افزود:‌ تشکیل دو هزار و ۷۸۹ پرونده مداخله توسط این تیم انجام شده است.

ابهت با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی گفت:‌ معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی طی سال گذشته پنج میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد طرح بهبود را برای کاهش آمار طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن راهگشا دانست و افزود:‌ با توجه به افزایش آمار طلاق استان یزد در این طرح زوج‌های جوان حداقل پنج جلسه مشاوره و ۱۶ جلسه آموزشی را به صورت رایگان می‌گذرانند و به مدت پنج سال توسط مشاوران حمایت می شوند.

وی در ادامه مرکز تحقیقات ژنتیک استان یزد را مجهزترین مرکز در کشور و خاورمیانه دانست و گفت: به روزترین آزمایشات در حوزه ژنتیک در این مرکز انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر