English

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان خبرداد؛

فعالیت ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان اصفهان

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان از فعالیت ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان اصفهان خبر داد.

فعالیت ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عبدالرضا اسماعیلی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در سطح استان ۱۹ اورژانس اجتماعی فعالیت دارند، گفت: از این تعدا ۱۶ پایگاه در  شهرستان اصفهان‌ و ۳ مرکز در اصفهان فعال هستند.

وی با اشاره باینکه معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی دارای سه دفتر و سه کارشناس مسئول است، بیان کرد: یکی از دفاتر در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که دراین راستا ۱۰ هزار نفر زن سرپرست خانواده از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول بابیان اینکه این خدمات شامل بیمه زنان روستایی و عشایر، گروه های مالی خرد و چند قلوها می‌شود، افزود: البته هدف ما صرفا پرداخت مستمری نیست و یکی از اهداف مهم ما توانمندسازی زنان است تا خودشان بتوانند هزینه‌های زندگی را تأمین وخودکفا شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود  40 خانه کودک ونوجوان در استان گفت: حدود 450 کودک در این مراکز نگهداری می شوند که از سن صفر تا 18 سال برای پسران و دختران نیز تا ازدواج در این خانه ها نگهداری می شوند.

 اسماعیلی ادامه داد: خانه های کودک و نوجوان برای اولین بار در کشور در نطنز اصفهان توسط یک روحانی احداث شد ودر حال حاضر نیز به شکا هیات امنایی اداره می گردند.

این مقام مسئول با اشاره به سه طرح فرزندخواندگی دائم، موقت و طرح مشک در اصفهان بیان داشت: درحال حاضر تنها استانی که به‌صورت مهمان، به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، فرزند می‌دهد، استان اصفهان است و بقیه استان ها جرات انجام چنین کاری را نداشتند .

وی در خصوص اورژانس اجتماعی توضیح داد: اورژانس اجتماعی حاصل فعالیت چندینساله سازمان بهزیستی کشور در دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

اسماعیلی افزود: دراین برنامه  ویژگی مهم ارائه خدمات اجتماعی یعنی تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن است که در این راستا ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی کشور محدود به زمان و مکان نباشد و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیرفعال شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: برنامه اورژانس اجتماعی از فعالیت، مرکز مداخله در بحران، خط تلفن اورژانس اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در سکونت‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین، تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی با توجه به نیاز افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و در راستای جلوگیری و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خدمات ارائه می دهد.

اسماعیلی بیان داشت: کارشناسان از طریق گشت زنی و جستجو در محدوده استقرار خودرو به شناسایی و جذب هدایت افراد پرداخته و نسبت به ارائه خدمات تخصصی در محل آن‌ها اقدام می کنند.

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان این خودروها از طریق خط ۱۲۳ که موارد اورژانسی نسبت به مراجعه به محل تعیین شده جهت پذیرش و ارائه خدمات لازم به افراد اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی توضیح داد: این خط در راستای  دستیابی آسان و سریع به خدمات سازمان بهزیستی راه‌اندازی شده و افراد با گرفتن شماره ۱۲۳ به صورت شبانه روزی می‌توانند با کارشناسان متخصص ارتباط تلفنی داشته باشند و مسائل مشکلات را بیان و خدمات تخصصی دریافت کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان بابیان اینکه آماری از خودکشی در استان نداریم ، گفت:  طی 9 ماهه سال ۱۴۰۰، اقدام به خودکشی  ۵۵۷ نفر بود ند که در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۸۸ نفر افزایش یافته که ۹۶ درصد رشد داشته است.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین میزان تماس با خط ۱۲۳  در نه ماه سال  ۱۴۰۰ در ارتباط با  افکار خودکشی ۳۰۳ نفر بوده است  که در سال ۱۴۰۱، این رقم  به  ۶۲۶ نفر رسیده است.

تور خبری اصحاب رسانه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه