English

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان:

۱۰۹ کودک کار در سال ۱۴۰۰ مورد حمایت خدماتی و آموزشی قرار گرفتند

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه پرسنل اورژانس اجتماعی از امنیت شغلی برخوردار نیستند و پرداختن به موضوع کودکان کار، گفت: سال گذشته 109 کودک کار مورد حمایت و ساماندهی توسط بهزیستی استان قرار گرفته اند.

109 کودک کار در سال 1400 مورد حمایت خدماتی و آموزشی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، زهره بختیاری، سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به تفاوت میان کودک خیابانی و کودکان کار گفت: کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مستمر برای تامین معاش خانواده بایستی مشغول به کار باشند و از تحصیل و اموزش و ... به دور می مانند.

بختیاری با اشاره به  حمایت هایی که از کودکان کار روی می دهد، عنوان کرد: در سال گذشته 109 کودک کار توسط بهزیستی استان مورد حمایت های خدماتی و آموزشی قرار گرفته اند ومبلغ آن برای هر کودک کار دو میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اورژانس اجتماعی که دارای 4 وظیفه کلی است، گفت: در این حوزه شماره تماس 123 را داریم که خط فوریت ها است و دیگری خدمات سیار اجتماعی است و گشت زنی ماشین های اورژانس که مداخله در بحران های فردی اجتماعی و خانوادگی را عهده دار هستند و مورد آخر پایگاه اجتماعی است 

وی افزود: از سال 1399پایگاه اجتماعی از بدنه اورژانس اجتماعی جدا شد اما در سال جاری به عنوان برنامه در دست اقدام مجدد ادغام خواهد شد. این پایگاه های اجتماعی در مناطق محرومی که شناسایی شده اند فعالیت خواهند داشت.

بختیاری یادآور شد: در استان همدان 45 محله محروم در فاز نخست شناسایی شده اند که با همکاری برخی دستگاه های حمایتی موجود جهت خدمات لازم مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه برای اورژانس سه مشخه قائل هستیم فوریت، دسترس پذیری و تخصصی بودن خدمات، گفت: تشکیلات پرسنلی اورژانس اجتماعی سطح یک همدان دارای پزشک تمام وقت و وروانپزشک نیمه ووقت و کارشناس حقوقی است و خدمات به شکل تیمی انجام می شود و تمام امور پرسنلی نیز به خود مجموعه بهزیستی بازمی گردد. البته در مقوله امنیت شغلی این مجموعه مخاطراتی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی در ارتباط با اختافات حاد خانوادگی و کودک آزاری و اقدام به خودشکی است البته نباید از یاد برد که آمار اعلامی در این حوزه  آمار رسمی موجود نیست و تنها بر اساس درگیری بهزیستی و ورودی ها و مراجعات مورد تحلیل و سنجش و اعلام قرار می گیرد

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه