English

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان؛

آموزش و پرورش؛ متولی جدید مهدهای کودک/بیشترین گزارش ها مربوط به اختلافات حاد خانوادگی است

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی جدید مهدهای کودک است و بهزیستی دیگر وظیفه ای برای قانونگذاری مهدهای کودک ندارد، از اختلافات حاد خانوادگی به عنوان بیشترین گزارش های بدست آمده توسط اورژانس های اجتماعی سخن گفت.

آموزش  و پرورش؛ متولی جدید مهدهای کودک/بیشترین گزارش ها مربوط به اختلافات حاد خانوادگی است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، زهره بختیاری معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان در گفتگو با موج با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی جدید مهدهای کودک است و بهزیستی دیگر وظیفه ای برای قانونگذاری مهدهای کودک ندارد، از  اختلافات حاد خانوادگی به عنوان بیشترین گزارش های بدست آمده توسط اورژانس های اجتماعی سخن گفت.

 

تاکید بر نقش مددکاران بهزیستی در قانون حمایت از اطفال

بختیاری با اشاره به کلینیک کودکان واینکه این کلینیک  بیشتر جنبه قضایی و آموزشی دارد، گفت: رابط حقوق بشردر راستای تحقق حقوق کودک با اولویت بحث های آموزشی آغاز به فعالیت کرده است.

این فعالیت ها نقطه اتصالی است بین پیمان نامه حقوق کودک که ایران نیز در آن عضویت دارد و دارای 59 ماده است و  به تحقق حقوق کودک در اجتماع فعلی می پردازد.

وی ادامه داد:  اورژانس اجتماعی سیاربه  محلات پرخطری که امکان بیشتری از کودک آزاری وجود دارد ورود پیدا می کنند و گزارش های مربوطه تهیه می شود.

در وظایف بهزیستی آمده است که برای شناسایی موارد ذکر شده در مناطق حضور پیدا کندو به شناسایی وضعیت کودکانی که ممکن است مورد آزار واذیت قرار گیرند بپردازد.

وی عنوان کرد: در اردیبشهت سال 1399 قانون حمایت از اطفال، مصادیق جرم علیه کودکان را با تعداد بیشتر و وضوح بیشتر مشخص کرد و نیزبر نقش کارشناسان و مددکاران سازمان بهزیستی تاکید شده است و قضات موظف شدند در  آرا و احکام صادره خود نظریات تیم های تخصصی بهزیستی را در نظر بگیرند.

آموزش  و پرورش؛ متولی جدید مهدهای کودک

وی با اشاره به اینکه مسئولیت مهدهای کودک به آموزش و پرورش واگذار شده است، ابراز کرد: مهدهای کودک به درست یا غلط بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1399 به سازمانی به نام تعلیم و تربیت کودکان ذیل نظارت شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش گرفتند و اکنون در مرحله گذار هستیم.

وی ادامه داد: البته در مرحله گذار، استان های دیگر از همدان قدری جلوتر هستند و دارای پیشرفت بوده اند اما آموزش و پرورش همدان مطرح کرد که بایستی چگونگی مرحله گذار به صورت کتبی به این دستگاه ابلاغ شود.

بختیاری افزود: در این خصوص در همدان تاکنون یک جلسه داشته ایم و در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی و معاون اجتماعی بهزیستی و کارشناس مسوول امور کودکان و رییس کانون توسعه و همیاری کودکان استان حضور دارند

وی تصریح کرد: بهزیستی دیگر هیچگونه وظیفه ای در ارتباط با قانونگذاری برای مهدهای کودک را ندارد و در سال 1400-1401 متولی، آموزش و پرورش است .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آموزش و پرورش استان همدان نظارت مهدهای کودک را تاکنون تحویل کامل نگرفته است، عنوان کرد: با این وجود اگر مشکل یا شکایت خاصی از مهد های کودک مطرح شود همکاران ما می توانند ورود پیدا می کنند البته آن هم به حکم منافع کودکان، و دیگر اینکه وضوح و شفافیت خاصی به لحاظ قانونی اکنون در این زمینه پیش بینی نشده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان افزود: در دوران کرونا مهدهای کودکی که در وضعیت نارنجی قرار دارند با کاهش ظرفیت می توانند فعال باشند اما بهزیستی هیچگونه تولی گری قانونی در این حوزه ندارد و تنها کمک می کند که انتقال بهتر صورت گیرد.

وی یادآور شد: در گزارش هایی که در ارتباط با آسیب های اجتماعی بدست آمده است اختلافات حاد خانوادگی بیشترین گزارش را به خود اختصاص داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه