English

مجید دهقانی زاده عنوان کرد؛

تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین در دستور کار است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در جلسه شورای اداری استان یزد با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: استان یزد در جهت اجرای طرح یزد نوین برنامه های ویژه ای دارد اعم از مدرسه حکمرانی رویش که در آن به دنبال تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین هستیم.

تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار  شد، گزارش داد:  ۱۲۸ دستگاه با۵۰ هزار نفر در طیف های مختلف اجرایی در استان یزد فعالیت می کنند.

وی در حوزه آمار اشاره کرد: ۳۹ درصد از کارمندان را بانوان به خود اختصاص داده اند همچنین۷۶ درصد از کارمندان دارای مدرک دانشگاهی و از نظر  قرار داد ۶۸ درصد کارمندان استان یزد رسمی و پیمانی و ۱۶ درصد پیمانکاری و مابقی سایر هستند.

دهقانی زاده عنوان کرد: طبق سامانه راهبری میز خدمت ۲ هزار و ۱۵۰ خدمت در استان یزد ارائه می شود که ۴۷ درصد الکترونیکی و مابقی حضوری و تلفیقی است همچنین ۷۵ درصد پست ها دارای تصدی است و ۲۵ درصد بلا تصدی می باشد.

این مقام مسئول در استان یزد تصریح کرد: به مدیران اجرایی اطمینان می دهیم که تمام مشکلات اداری و اجرایی استان شناسایی و به سازمان اداری و استخدامی کشور عرضه شده است.

وی با اشاره به توانمندی های استان در دو بخش کلی منابع طبیعی و توسعه صنعت و معدن مهمترین بخش را منابع انسانی دانست و افزود: منابع انسانی در یزد جستجوگر، پردازشگر و آبادگر هستند که برای هر جامعه ای ویژگی های ارزشمند و پیشرو است.

دهقانی زاده بیان کرد: با تکیه بر اصل برخورداری از انسان‌های توانمند،  به دنبال حرکت به سمت یزد نوین هستیم و برنامه های تحولی استان در دستور کار است تا آلام سیستم اداری استان را کاهش داد و  محور آن بر پایه منابع انسانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه به دنبال نخبگان آبادگران هستیم، اظهار داشت: در نظر داریم منابع انسانی را جذب کنیم که آبادگران ایران و استان یزد باشند همانطور که تاکنون یزدی در همه فعالیت های خود نمونه هستند.

وی در خصوص طرح یزد نوین گفت:  ۹ طرح و پروژه اساسی در طرح یزد نوین وجود دارد که مدرسه حکمرانی رویش و آکادمی مدیریت، نگهداشت ارزیابان نیروی انسانی در بخش خصوصی و دولتی، توانمندسازی سرمایه انسانی، طرح ارتقای سلامت نیروی انسانی و طرحی برای توسعه سلامت کارکنان،  ارتقای مهارت های نرم در آموزش و پرورش و دولت و بخش خصوصی همچنین هنرستان‌های مهارتی و شتاب دهنده های مدیریت استعداد را در دستور کار داریم.

دهقانی زاده گفت: برنامه های ارتقای بهره وری قبل از این به صورت دستگاهی اجرا شد که نتایج آن مورد پذیر نبوده لذا پیشنهاد می شود در برنامه  هفتم برنامه بلند مدت و میان مدت و قابل ارزیابی در حوزه بهره‌وری پیاده سازی شود.

وی در پایان به عنوان نمونه یکی از طرح های موفق بهره وری در استان یزد را معرفی کرد و افزود: در استان یزد بهره وری در معدن برای ما مهم بود که با تعامل دانش بنیان ها و معادن اقدامی در جهت بهره وری شکل گرفته است.

گفتنی است در این نشست با حضور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران، استاندار یزد، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد سامانه نماد( نظارت مردمی استان دارالعباده) رونمایی شد همچنین تفاهم نامه بهره وری به امضا رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر