English

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد؛

استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای مردمی کردن اقتصاد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در پنجمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد بر نقش کلیدی تعاونی‌ها در اقتصاد استان تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت تعاونی‎ها برای سهام دارکردن یا حضور مردم در اقتصاد استان شد.

استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای مردمی کردن اقتصاد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در این نشست با توجه به گزارش ارایه شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان " تشریح عملکرد تعاونی‌های استان طی سال‌های 1400-1396 و ارایه برنامه‌های سال‌جاری"، گفت: انتظار می‌رفت گزارش آسیب شناسی اساسی و پایه‌ای از دلایل عدم توفیق تعاونی‌ها به صورت بومی در استان توسط این اداره کل احصاء می‌شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بر نقش کلیدی تعاونی‌ها در اقتصاد استان تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت تعاونی‎ها برای سهام دارکردن یا حضور مردم در اقتصاد استان شد.

دکتر دهقانی‌زاده تصریح کرد: باید با استفاده از ابزار تعاونی‌ها مردم را در اقتصاد استان مشارکت داد تا از آن سهم ببرند.

وی همچنین استان یزد را به عنوان استان پایلوت در کشور که این مهم را عملیاتی کرده برشمرد و با بیان اینکه یکی از بهترین ابزارهای کمک کننده در مسیر ارتقاء درآمد خانوارها بخش تعاون است، اظهار داشت: نیاز است راهکارهایی برای توسعه تعاون و نقش آن در استان داشته باشیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به سیاست‌های کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری در مردمی کردن اقتصاد، بیان داشت: تعاونی‌ها می‌توانند در ایجاد اقتصاد پویا و پایدار و مشارکت و سهیم کردن مردم در اقتصاد نقش مهمی ایفا کنند.

دکتر دهقانی‌زاده به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون مبنی بر واگذاری‌های بزرگ استان در بخش معادن و صنایع به تعاونی‌ها، اشاره کرد و گفت: به جای اینکه یک نفر سهام دار شود و سود ببرد می‌توان ده‌ها هزار نفر را در سود آن سهیم کرد و اینگونه به کاهش فقر، افزایش درآمد خانوارها و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه کمک کرد.

به گفته دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، علی‌رغم کسب توفیقات ارزشمند بخش تعاون و زحمات بسیاری که در سالیان گذشته در این حوزه کشیده شده، نتواسته است به آن جایگاهی که برای آن ترسیم شده برسد.

دکتر دهقانی‌زاده با استناد به این گزارش گفت: اشتغال ایجاد شده در تعاونی‌ها در حدود 55 هزار نفر است و در مقابل اشتغال استان بالغ بر 380 هزار نفر بوده که با توجه به سهم 25 درصدی حوزه تعاون در ایجاد اشتغال تفاوت کاملا مشهود و معناداری وجود دارد. تشریح اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغالزایی افراد تحت پوشش در سال 1400 و چهارماهه سال جاری و برنامه عملیاتی سال 1401 از دیگر دستور کارهای این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه