English

اولین دستگاه تفکیک و بازیافت زباله به همت شهرداری میبد نصب شد/ تولید روزانه ۸۰ تا ۱۱۰ تن زباله در شهرستان میبد

شهردار میبد گفت: برای اولین بار دستگاه تفکیک و بازیافت زباله متشکل از سه قسمت ورودی زباله ، رآکتور و پالایشگاه کوچک تفکیک زباله در میبد توسط نیروهای بومی نصب شد.

اولین دستگاه تفکیک و بازیافت زباله به همت شهرداری میبد نصب شد/ تولید روزانه ۸۰ تا ۱۱۰ تن زباله در شهرستان میبد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، بهارستانی شهردار میبد گفت: برای اولین بار دستگاه تفکیک و بازیافت زباله متشکل از سه قسمت ورودی زباله، رآکتور و پالایشگاه کوچک تفکیک زباله در میبد توسط نیروهای بومی نصب شد.

مجید بهارستانی شهردار میبد در برنامه بازدید مسئولات استان و شهرستان از مراحل راه اندازی آزمایشی دستگاه بازیافت پسماند در مکان گود زباله میبد افزود:با توجه به اینکه  پسماند از معضلات بزرگ شهرداری‌ها است و دفن زباله نیز آلودگی‌های  خطرناکی برای محیط زیست دارد حمایت از راه‌اندازی دستگاه تفکیک و بازیافت زباله توسط  جوانان میبدی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار میبد با بیان اینکه بازیافت صد در صدی زباله با این دستگاه انجام می‌شود تصریح کرد: با آغاز به کار آن بازیافت زباله که برای اولین بار در کشور در میبد انجام می‌شود ، مشکلات دفن زباله و معضلات شیرابه و زیست محیطی در شهرستان را  نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هر شهروند روزانه بین ۸۰۰ گرم تا یک کیلو و ۱۰۰ گرم زباله تولید می‌کند و در شهرستان میبد روزانه ۸۰ تا ۱۱۰ تن زباله تولید می‌شود.

بهارستانی در ادامه با اشاره به انتقال ۴۰ تا ۵۰ تن زباله برای دفن به گودال پس از بازیافت‌های خیابانی اظهار کرد:با توجه به اینکه هم اکنون 15 هزار تن زباله حاصل یک سال زباله جمع آوری شده شهری در مکان گود پسماند است و برای گسترش خط تولید بازیافت به پنج تا 6 رآکتور نیاز است.   

مهمترین طرح‌ در چرخه مدیریت پسماند و کاهش زباله در میبد

مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز گفت: این طرح دانش بنیان یکی از مهمترین طرح‌ها در چرخه مدیریت پسماند و کاهش میزان زباله و کاهش آلایندگی زیست محیطی و آلودگی آب و خاک به شمار آمده که در سطح استان و کشور اتفاق افتاده است.

نیره پورملایی افزود: اجرای طرح چرخه مدیریت پسماند در میبد  متشکل از انجام اقداماتی برای کاهش زباله، بازیافت و استفاده مجدد دارای صرفه اقتصادی و روشی مناسب برای از بین آلایندگی دفن زباله است.

وی تصریح کرد: از زمان شروع طرح با دست اندرکاران طرح از سوی محیط زیست برای گرفتن مجوزهای لازم همکاری شد و انشاءالله با کامل شدن طرح نتیجه آن در کل استان مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد نیز با قدردانی از اقدامات انجام شده برای اجرای طرح چرخه مدیریت پسماند از ست اندرکاران طرح یاد شده درخواست کرد که برای رصد و  به روز کردن تجهیزات و انجام کار کاملا علمی و ایمن نهایت تلاش خود را انجام دهند.

سید جلیل میرمحمدی از فرماندار میبد  نیز درخواست کرد از دست اندرکاران طرح مدیریت زباله حمایت لازم درارتباط با سرمایه گذاری و ارایه تسهیلات به آنها انجام شود.

وی همچنین بر جمع آوری زباله‌ها در سطح شهر از نقطه شروع درب منازل و اینکه زباله برای تفکیک در دسترس مردم در سطح شهر نباشد ، تاکید کرد و آلودگی به خصوص زباله‌های بیمارستانی را متذکر شد.

نماینده مردم تفت و میبد از مدیر کل محیط زیست استان یزد نیز درخواست کرد که بی رحمانه ، جدی ، قاطع ، مستمر و علمی بر روند انجام این طرح نظارت داشته باشند.

فرماندار میبد هم با قدردانی از فعالیت انجام شده ، پسماند را یکی از منابع مهم درآمد شهرداری عنوان کرد که می‌تواند با مدیریت صحیح جمع آوری زباله از درب منزل و انتقال مستقیم به مکان گود زباله و بازیافت درآمد خوبی را برای شهرداری و دست اندرکاران طرح ایجاد کند و همچنین به عنوان یک پروژه دانش بنیان مطرح شود و دغدغه های محیط زیست برای رفع آلودگی پسماند را نیز کاهش دهد.

سید جمال سجادی پور دپوی ۱۵ هزار تن زباله شهرستان را یکی از نگرانی‌های موجود عنوان کرد و گفت: دستگاه بازیافت زباله که ۱۰۰ درصد زباله‌های شهری را بازیافت کند و محصول نهایی را به فرصت اقتصادی تبدیل کند، دستگاه دانش بنیان و علمی است که می‌تواند در راستای محیط زیست به صورت کامل نقش آفرین باشد.

سجادی پور افزود: با توجه به این که این طرح جدید و دانش بنیان است در واگذاری زمین، تامین برق و زیرساخت با مشکل مواجه است که این مشکلات در جلسه‌ای پیگیری و حل خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر