English

شهردار میبد:

میبد شهر نخبه پرور و مهد جهانی زیلو است

شهردار میبد گفت: میبد شهر جهانی زیلو و شهر صنایع دستی ارزشمند است و از 25سال پیش تاکنون رتبه اول کنکور در کشور را کسب کرده‌است.

میبد شهر نخبه پرور و مهد جهانی زیلو است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جشن بزرگداشت روز با حضورسید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد، مجید بهارستانی شهردار میبد، اعضای شورای اسلامی شهر میبد، مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان و مسافرین نوروزی از شهرهای مختلف ایران در کهندژ نارین قلعه برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، مجید بهارستانی شهردار میبد در این آیین جشن روز میبد گفت: نارین قلعه میبد در چهار هزار سال پیش از میلاد بنا شده و براین اساس شهر میبد تاریخ و تمدنی 7 هزار ساله دارد و بیش از یک هزار نخبه در رشته های فنی و مهندسی، پزشکی و حوزه‌های دیگر در دامان این شهر پرورش یافته‌اند.

وی افزود: میبد شهر جهانی زیلو و شهر صنایع دستی ارزشمند دیگر است و از  25سال پیش  تاکنون رتبه اول کنکور در کشور را کسب کرده‌است.

جواد فیاضی رییس شورای اسلامی شهر میبد هم با قدردانی از همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و دست اندرکاران برگزاری اجرای جشن روز میبد، این شهر را مهد تمدن و شهر صنایع دستی ماندگار و شهر جهانی زیلو معرفی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که میهمانان نوروزی روزهای خوشی در میبد بگذرانند و خاطرات خوبی از این شهر در ذهن خود برای سفر دوباره به میبد داشته باشند.

سید عبدالعظیم پویا محقق میبدی نیز با ستودن علاقه شرکت کنندگان در جشن روز میبد به  میراث فرهنگی این شهر به خصوص کهندژ نارین قلعه گفت: میبد سرمایه های تاریخی بسیاری دارد و بافت فرهنگی تاریخی آن در سال 79 در شمار آثار ملی ثبت شده است.

وی میبد را  شهر جهانی زیلو و شهر صنایع دستی  ارزشمند سفال و صنایع دستی دیگر و همچنین شهر خواجه رشید الدین ابوالفضل میبدی مفسر قرآن، قاضی میرحسین میبدی قاضی، ریاضیدان، فیلسوف، شاعر و متفکر میبدی و آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم را از جمله نام آوران میبد معرفی  کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر